Kledingstijl van Lenne

Kledij kopen is nu nog heel makkelijk! Mama gaat winkelen en brengt mee… Wat ze zelf graag ziet! Ik weet dat daar ooit (en waarschijnlijk zal dit er vlugger zijn dan ik wil) verandering in komt, maar voorlopig mag ik nog zelf kiezen wat Lenne draagt. Joepie!

p1070603

Toen ik zwanger was, we het geslacht nog niet wisten en rondkeek in de winkels dacht ik altijd: jongenskledij is toch zoveel leuker dan meisjeskledij. De reden waarom ik dat dacht was dat meisjeskledij echt heel vaak té was in mijn ogen. Te tuttig, te roze, te veel troelala.

Ik wou supergraag een meisje, maar de kledij die ik zag was echt vaak niet mijn onze smaak, want ook mijn man deelt mijn mening dat tuttig niet mooi is. Overdaad schaadt is ook op vlak van kledij een beetje mijn mening en ik hou niet van die schreeuwerige toestanden of allerlei printjes die met elkaar gecombineerd worden en het zo tot een kakafonie van kleuren en prints maken. Dat is gewoon niet mijn ding. Zelf ben ik ook niet iemand die zich heel opvallend kleedt, dus ik denk dat dat daar ook mee te maken heeft. Als ik soms kindjes zie lopen in een felle print, kan ik het echt wel mooi vinden, maar zelf zal ik het nooit uitkiezen.

Daarom proberen we Lenne best wel stoer aan te kleden. Het is niet dat ze geen roze in haar kast hangen heeft, integendeel zelfs, maar het zijn gewoon geen tuttige dingen. Ze heeft ook rokjes en kleedjes, maar ook die zijn stoerder of worden gecombineerd met wat stoerdere items zodat ze in de lijn van onze voorkeuren vallen. & een print zit er ook wel in, maar die wordt dan weer gecombineerd met een neutraal kledingstuk zodat het niet schreeuwerig wordt.

Ik hou gewoon van stoer voor een meisje & ik hoop echt dat Lenne mijn (onze) mening zal delen op het moment dat ze haar eigen inbreng zal eisen bij de kledijkeuze. Ik weet dat het belangrijk is dat ze af en toe echt zelf zal mogen kiezen en zo haar eigen persoonlijkheid kan ontwikkelen, maar als het echt niet door de beugel kan wat ze kiest, zal ik wel mijn veto stellen.

Welke kledingstijl heeft jouw kind? & mag jij nu nog zelf kiezen of beslist hij/zij al mee?

Kirsten X

 

2 thoughts on “Kledingstijl van Lenne

  1. Fiene heeft van alles in haar kast hangen. Van lieve jurkjes waarin ze zich een prinses of ballerina voelt tot hele stoere outfits. Ik vraag haar ’s morgens vaak of ze een rokje, broekje of jurkje aan wil. Welk rokje, broekje of jurkje het uiteindelijk wordt kan ik zelf nog kiezen haha.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie