Ik at voor het eerst sushi

De sushi-lovers onder jullie kunnen het misschien niet geloven, maar zaterdag 15 oktober at ik voor het eerst in mijn leven sushi…

img_33871

Waarom nu pas?

Ja, eerlijk, dat vraag ik me ook af. Ik sprak er al een hele tijd van en ook mijn man wou het eens eten. Het was er gewoon nog niet van gekomen. Het ergste van al? Mijn eerste keer sushi was zonder mijn man, want ik at sushi met vriendinnen. Shame on me, want het was een afgesproken sushi-etentje, dus helemaal niet onverwacht dat ik het ging eten.

Ik eet graag vis & ook graag rauwe vis als in zalmtartaar of carpaccio van witte vis, dus op basis van smaakvoorkeuren had ik het echt al eens eerder moeten proberen. Achja, het is nooit te laat om iets nieuws te proberen, toch

Sushi eten

In plaats van effectief op restaurant sushi te gaan eten, besloten we af te halen & bij een vriendinnetje thuis te eten. Lekker makkelijk, want dan kon Lenne gewoon gezellig mee met mij & leert ze mijn vriendinnen ook beter kennen.

E., de vriendin waar we thuis aten, had al eerder sushi gegeten, dus zij koos uit wat we gingen eten. Ik had er toch geen verstand van, dus vertrouwden S. en ik volledig op haar. Het enige nadeel: zelf ophalen. Brengen had toch nog gezelliger geweest hoor! Dan moesten we gewoon wachten tot er geleverd werd. L. haalde de sushi (en nog een ander gerecht, want L. ging geen sushi eten) op & dan kon het proeven beginnen.

Het leuke aan sushi is dat je het gewoon makkelijk in de zetel kan eten. Alles op de salontafel en gewoon pakken wat je wil. Bord op de schoot, meer moet je niet hebben.

Is het voor herhaling vatbaar? 

Zeker en vast! Ik vond de sushi heerlijk! Een bakje met sojasaus ernaast & de sushi hier in dippen, superlekker! We bestelden ook gewone stukken rauwe vis (sashimi als ik het mij goed herinner?), maar ik heb toch wel liever de verschillende smaken samen gecombineerd dan puur de rauwe vis.

& mijn man dan?

Mijn man arriveerde heel laat op de avond samen met de vriend van E. en proefde nog één stukje sushi. Het beviel hem wel. Daarom besloten we vorige zaterdag terug sushi af te halen, gewoon met z’n tweetjes. Ook hij vond het opnieuw lekker, dus er zal in de toekomst wel meer sushi afgehaald worden denk ik. We zijn allebei into sushi nu!

Eet jij graag sushi? Wat bestel je dan altijd?

Kirsten X

Plaats een reactie