Wat kostte Lenne? – December 2016

Het leek mij wel een goed idee om eens te gaan bijhouden hoeveel geld ik in één maand besteedde aan Lenne. Dit gaat niet om hoeveel een kind kost, laat dat duidelijk zijn. Het gaat puur over hoeveel ik besteedde. Sommige dingen op deze lijst zijn noodzakelijk, andere totaal niet. Maar ik lijst wel alle uitgaven op.

Het enige wat niet op deze lijst te vinden is, zijn voedingswaren als in: groenten, fruit, aardappels, vlees, brood, enzovoort. Dit komt omdat Lenne op dat vlak gewoon met ons mee-eet en er voor haar geen aparte voedingswaren gekocht worden. Wat ik er wel in opgenomen heb, zijn de extra tussendoortjes. Per categorie heb ik opgelijst wat er uitgegeven werd.

Kledij
€ 1,78 – 2 paar sokken (Wibra)
€ 10,47 – 3 body’s/rompers met lange mouwen (Wibra)
€ 8,99 – broek (Wibra)
€ 55,39 – 3 broeken en 1 rok (United Colors of Benetton)

Totaal kledij: € 76,63

Tussendoortjes
€ 1,90 – Koekjes van Maya De Bij (Colruyt)
€ 1,23 – Koekjes van Nijntje (Albert Heijn
€ 1,96 – Kaasknabbels (Albert Heijn)

Totaal tussendoortjes: € 5,09

Speelgoed
€ 10,99 – Baby Born Badset (Fun)
€ 44,99 – Baby Born Interactieve Pop Verjaardagseditie (Fun)
€ 3,50 – Kleurpotloden (Winkeltje in Landal De Lommerbergen)
€ 4,89 – Kerstcadeautjes voor Lenne: puzzelboek, set om ijsjes te maken en serviesset (ik had nog een cadeaubon van €28)

Totaal speelgoed: € 64,37

Verzorging
€ 9,74 – Pampers Baby-Dry 25 stuks (Colruyt)
€ 7,75 – Pampers Baby-Dry 25 stuks (Colruyt)
€ 15,99 – Pampers Active Fit (Kruidvat)
€ 13,05 – Mustela Cleansing Water (apotheker)
€ 3,74 – D-Cure vitamine D (apotheker)
€ 17,28 – Groeimelk Olvarit 1+ 12 kartons van 1 liter (Colruyt)

Totaal verzorging: € 67,55

Zoals je ziet, hebben we deze maand redelijk veel geld besteed aan Lenne, ondanks dat ik vrijwel niets uitgegeven heb aan kerstcadeautjes. Het grote aandeel in de speelgoedcategorie is natuurlijk de nieuwe Baby Born die ik moest aanschaffen. De badset heb ik er bijgenomen omdat ik anders verzendkosten moest betalen en deze ligt nog aan kant om aan Lenne eens cadeau te geven (met Pasen bijvoorbeeld). De kledij van Benetton kocht ik nog wat op de groei, maar dankzij de koppelverkoop kon ik op die items al korting krijgen en dat was mooi meegenomen.

Heb jij enig idee wat jouw kind(eren) per maand kost(en)?

Kirsten X

Geef een reactie

