ByPictures #22 Shoppen, feest en verdriet

De week van dit fotoverslag was een week waarin zowel mijn man als ikzelf in verlof waren. We waren dus opnieuw een hele week bij onze dochter.

Maandag

Aangezien Lenne al wat beter was, gingen we een dag naar Gent. De sfeer op de kerstmarkt opsnuiven en eens in de winkels kijken. Het kijken in de winkels stond vooral in het teken van de zoektocht naar een gouden accent, aangezien dat het thema was voor oudejaarsavond. ’s Avonds gingen we nog uit eten.

  • Het reuzenrad op de kerstmarkt in Gent.
  • De kerstboommolen, supertof! Als Lenne wat groter was geweest, hadden we daar zeker een ritje in gedaan.
  • Lenne keek heel gefascineerd naar de boom en de sneeuwmannen eronder.
  • Bij de Chinees: juffrouwtje kroepoek.
  • Njammie! Ik bestelde Babi Pangang.

Dinsdag

Ik ging schoenen shoppen in de namiddag en ’s avonds gingen we bij vrienden.

  • Santé!
  • De hapjes :)

Woensdag

Opnieuw een dagje shoppen, nu in Wijnegem, in het shopping center. Oorspronkelijk hadden we het idee om naar Maasmechelen te gaan, naar de outlet, maar de plannen werden gewijzigd, deels door het koude weer. Ook die avond gingen we weer uit eten.

  • De kerstversiering in Wijnegem is echt top, maar jammer genoeg kreeg ik de boom er niet volledig op.
  • Zelf de buggy duwen is uiteraard veel interessanter dan er inzitten.

Donderdag

Donderdag geen uitstapjes, maar wel ging ik in de namiddag naar de winkels in Aalst om nog cadeautjes te kopen (wij delen die namelijk uit 1 januari). ’s Avonds kwam Lenne haar meter met haar vriend op bezoek om de cadeautjes al uit te wisselen.

  • Ik kreeg de stempel van Liefhebberen binnen die ik won op de blog van Getest Speelgoed.
  • Tijdens de inkopen eet ik een Brusselse wafel.
  • Eindelijk cadeautjes onder de boom!

Vrijdag

Overdag hebben we vrijdag niet zo heel veel gedaan. Mijn man ging borden en stoelen halen voor oudejaarsavond en bracht die naar onze feestlocatie. In de namiddag ging ik nog flexfolie halen om de das van mijn man te pimpen. ’s Avonds voerde ik mijn man en Lenne naar een verjaardagsfeestje en ging ik met vriendinnen iets eten en naar de kerstmarkt. Nadien ging ik mijn man en Lenne weer ophalen op de verjaardag.

  • Ik ging aan de slag in Silhouette Studio. Gepersonaliseerde glazen voor mijn nichtjes maken was de opdracht.
  • We lieten Lenne al een pakje openmaken, zodat ze er al kon mee spelen nu we een dag thuis waren.
  • De inhoud was een succes!
  • Ik at gegratineerde penne all’arabbiata.
  • Cactusjenever is de beste.

Zaterdag

De dag van oudejaarsavond. In de late voormiddag gingen we nog even shoppen omdat we eigenlijk in Wijnegem niet echt gevonden hadden wat we zochten. Ik kreeg voordat we vertrokken naar onze vrienden een bericht van mijn mama dat mijn papa zijn moeder niet goed was. Toen we bij onze vrienden waren, kreeg ik een nieuw bericht waarin duidelijk werd dat het effectief de laatste uren waren. Wel hebben we oudejaar nog gevierd omdat we de dag nadien naar daar gingen. Oudejaar op zich was heel fijn.

img_4349

  • Onze feestlocatie om oud en nieuw te vieren met de nodige gouden accenten.

Zondag

Tegen zondagmiddag moesten we bij Bram zijn ouders zijn. Lenne had daar geslapen, dus zagen we onze dochter ook terug. In de namiddag gingen we dan naar het rusthuis en namen we afscheid van mijn grootmoeder. ’s Avonds was het bij mijn ouders thuis nog gourmet voor Nieuwjaar.

img_4328

  • Gourmet om de week af te sluiten. Mijn aperitief was weer nog niet op toen we aan tafel gingen. Typisch Kirsten.

Afgelopen week is een bewogen week geweest. Niemand die gedacht had dat we Nieuwjaar op die manier hadden moeten vieren. Het blijft toch een dubbel gevoel op die moment. Aan de foto’s merk je het ook. Ik heb niet veel moeite meer gedaan om er nog te nemen zaterdag en zondag.

Zijn de feestdagen bij jou verlopen zoals voorzien?

Kirsten X

Geef een reactie

