ByPictures #21 Rare slaapplaats, kinderboerderij & Kerst

Deze week komt mijn blogje wel gewoon op tijd met het fotoverslag van afgelopen week… Zoals je misschien al gelezen hebt, gingen we een midweek weg & uiteraard vierden we kerstavond en kerstdag zoals de meesten onder ons.

Maandag

De dag van het vertrek naar Nederland, met eentje in de auto die wat ziek werd. We dachten dat het daarmee gedaan was, dus reden we eerst naar Venlo, alvorens naar het vakantiepark te rijden. ’s Avonds stelden we jammer genoeg koorts vast bij Lenne.

  • Wat ik in Nederland altijd supertof vind om te doen, zijn die winkels met allerlei spulletjes, zoals deze TEDi.
  • Knuffelen met moeke (mijn mama).
  • We aten kaasschotel in het huisje.
  • Onze slaapplaats, wegens gebrek aan een derde slaapkamer.

Dinsdag

Omdat Lenne nog altijd koorts had, bleven we die dag in het vakantiepark. We gingen naar de kinderboerderij en speelden zelfs even met Lenne in de indoor speeltuin.

  • De zwijntjes waren echt zo schattig!
  • Lenne wou heel vaak gepakt worden omdat ze zich niet lekker voelde.
  • Visjes kijken.
  • & gourmet als avondmaal.

Woensdag

Lenne was die dag wat beter en we gingen met haar naar het subtropisch zwembad en even naar de speeltuin. ’s Avonds gingen we ook uit eten.

  • Na het zwemmen, even in de auto zitten. Lenne vond het supertof, tot mijn papa er een euro instak en de auto begon te bewegen.
  • Eendjes voeren.
  • De geitjes laten zich makkelijk aaien.
  • Op de loopbrug. Mijn man ging er met Lenne over en ik ging mee. Even een selfie dus.
  • Spelletje snooker? spelen (ik denk dat het snooker is, maar het kan even goed biljart zijn).
  • Voorgerecht: vitello tonato.

Donderdag 

Van ons beter meisje was er niets meer over. Na nog een korte wandeling op het domein en een middagdut, besloten we naar huis te gaan om met Lenne bij de dokter te gaan. Ze at vrijwel niets meer en we dachten aan een keelontsteking, want koorts had ze niet meer. Het was inderdaad een keelontsteking.

  • Tijdens de korte wandeling.
  • ’s Avonds aten mijn ouders nog vlug bij ons nadat we met Lenne bij de dokter geweest waren. We dronken een glaasje champagne om onze week af te sluiten.

Vrijdag

Vrijdag werd een rustige dag. Enkel ’s avonds gingen we eens buiten om bij mijn oma te gaan eten. We hadden dat namelijk al voorzien van te doen als we terugkwamen van Nederland, maar hebben dit gewoon laten doorgaan.

  • Ik rijd rond om kerstkaartjes weg te brengen.
  • Bij Dreamland zoek ik pakjes uit voor Lenne voor onder de kerstboom.
  • Lenne speelt bij mijn oma met de kerstkaartjes die ze gekregen heeft.

Zaterdag 

Kerstavond! Overdag brachten we nog wat kerstkaartjes weg en ik ging nog even bij Hema binnen, op zoek naar een kersttrui voor Lenne. ’s Avonds gingen we bij mijn man zijn ouders eten. Wat we aten, vind je hier.

  • Omdat ik geen kersttrui vond, maakte ik er snel zelf nog één.
  • Lenne kreeg dit boekje cadeau van mijn man zijn mama, goed voor binnenkort.

Zondag

Kerstdag werd bij mijn ouders gevierd, maar mijn man en ik maakten het eten klaar.

  • Pakje openmaken bij mijn mama.
  • Lenne speelt met mijn trolletjes van vroeger die mijn mama terugvond in de kelder.
  • Ik aan het koken.
  • Als afsluiter spelen we een spelletje Skip-Bo.

Hoe heb jij Kerst gevierd? Is het bij jullie ook traditie om spelletjes te spelen?

Kirsten X

 

Geef een reactie

