ByPictures #20 Kerstmuts, kerstmarkt & workshops

Mijn blogschema is volledig in de war! Geen video vandaag, wegens geen tijd kunnen inplannen om hem op te nemen. ByPictures is donderdag niet online gekomen omdat ik voor ons vertrek naar de Lommerbergen ook geen tijd meer gehad heb om dit artikel te schrijven, dus daarom even op kerstdag deze blogpost met de foto’s van 12 tot en met 18 december.

Maandag

Ik werkte maandagvoormiddag van thuis en had in de namiddag verlof genomen om wat huishoudelijke taken te doen. ’s Avonds werd Lenne haar kerstmuts getest en ging ik nog aan de slag in Silhouette Studio terwijl mijn man naar de basketbaltraining was.

  • De berg strijk die ik in de namiddag aanpakte.
  • Spelen met de kerstmuts aan, in pyjamabroek en zonder bovenstuk van de pyjama.
  • Een sneeuwvlok traceren met Silhouette Studio.

Dinsdag

Ook dinsdag werkte ik opnieuw van thuis, een hele dag nu. ’s Avonds namen we foto’s voor ons kerstkaartje. Ze zijn heel goed gelukt, al zeg ik het zelf ;)

  • Mini-spa voor Lenne ;)
  • De ravage in huis die Lenne maakte.
  • Ik at een banaan met chocoladeschilfers.
  • De sneeuwvlokken werden deels gesneden, maar ik moest stoppen omdat Lenne in bed moest en mijn snijmachine staat in de kamer naast haar kamer.

Woensdag

Ik ging naar Brussel om een dag opleiding te geven, dag 2 van de cursus presentatietechnieken. ’s Avonds gingen we nog even bij mijn oma op bezoek.

img_4117

  • Lenne leest bij mijn oma in de zetel in haar boekjes. Check dat ouderwetse kussen, haha! Typisch oma’s zeker?

Donderdag

Ik volgde zelf een opleiding omtrent presentaties voor grote groepen en die liep echt heel erg uit waardoor ik pas om 17u15 buiten was. Aangezien de collega’s om 16u vertrokken naar de kerstmarkt, moest ik heb alleen vervoegen. Ik nam pas om 21u11 de trein en was daardoor laat thuis, maar het was echt heel gezellig! Nadien maakte ik de saus nog voor de ovenschotel van vrijdag.

  • Kerstsfeer opsnuiven in Brussel!
  • Een pintje en appelbeignets, de perfecte combinatie, haha!

Vrijdag

Ouderschapsverlof, zoals iedere week. In de voormiddag ging ik met mijn ouders en Lenne even de stad in om voor mijn mama een nieuwe bril uit te zoeken. Wat voorbereiden voor ons bezoek ’s avonds (hapjes, dessert) en wat in huis rommelen, dat deed ik in de namiddag. ’s Avonds kregen we vrienden op bezoek met hun baby’tje. Lenne was echt heel lief voor de baby, zoals altijd, echt supertof om te zien.

  • Lenne met Pinguïn bij Pearle, de brillenwinkel.
  • Puzzelen maar… Echt één van Lenne’s lievelingsbezigheden op dit moment.
  • Het dessert: brownie met krieken en een yoghurtsaus die er volgende keer niet meer op mag. Die saus heeft het hele dessert een beetje verbrod. De brownie op zich was wel heel lekker.

Zaterdag

Ik volgde een hele dag workshops omtrent de Silhouette Cameo, supertof. Een verslag van de dag volgt nog! Pas om 20u was ik terug thuis. Lenne haar meter was hier om op te passen want mijn man had basketbalmatch. Lenne was nog wakker toen ik thuiskwam, dus ik zag haar gelukkig nog even (al heb ik haar uiteindelijk nog veel gezien, want ze had niet zo’n goede nacht.

p1070788

  • Tijdens de workshopdag konden we ook shoppen bij Feeërieke, de webshop stond tijdens het event namelijk in het midden van de zaal.

Zondag

’s Middags moesten we naar een verjaardagsfeestje en nadien pakte ik verder in voor onze midweek weg. Ik nam die dag geen foto’s, dus ik kan je niets laten zien van mijn bezigheden.

Zo, deze 20ste editie van ByPictures zit er alweer op, serieus in vertraging, maar dat kan gebeuren toch? Aanstaande donderdag komt er gewoon een nieuwe online.

Hoe was jouw aanloop naar de feestdagen? Vond jij voldoende tijd om te bloggen?

Kirsten X

Geef een reactie

