Decoratie voor een babyshower

Een goede vriendin van mij is zwanger van haar tweede kindje. Het leek me daarom leuk om voor haar een babyshower te organiseren, iets wat ik nog nooit eerder gedaan had en waar ik ook nog nooit eerder naartoe geweest was. Daardoor kon ik de mogelijkheden van de Cameo weer wat verder gaan ontdekken, want er moest natuurlijk decoratie gemaakt worden.

Alle decoratie moest uiteraard in het roze zijn, aangezien mijn vriendin een meisje verwacht, of alleszins een roze accent hebben. Zo gezegd, zo gedaan! Ik kon mij volledig uitleven met de Cameo en ben eigenlijk best tevreden met de resultaten.

Wat ik altijd erg leuk vind om te zien, is een letterbanner. Ik zocht op google wat afbeeldingen op om te zien hoe die letters er nu juist uitzagen en ging aan de slag in Silhouette Studio. Letters met rechthoeken erboven en dan samensmelten. Dat is het zo’n beetje. Het materiaal voor de letterbanner kocht ik bij Action: karton en splitpennen dus. Omdat ik het wel leuk vond om ook wat figuurtjes erin te verwerken, koos ik voor 2 hartjes en 1 ster. Als tekst ging ik voor “Baby Girl”, uiteraard. Het enige was dat het karton toch nog net wat dikker had mogen zijn, maar dat weten we dan weer voor de volgende keer.

letterbanner

Daarnaast kocht ik bij de Action ook een slinger in MDF met 6 vlaggetjes aan. In het programma ontwierp ik het gepaste formaat om deze te overplakken met roze vinyl en nadien bracht ik met witte vinyl het woord “meisje” erop aan. Ik bezorgde het lettertype een schaduwrand zodat ik het binnenste deel van de letter kon weghalen en de roze vinyl dus aan de binnenzijde zichtbaar was. Decoratie nummer 2 was klaar!

mdfslinger

Ook de cavaglazen moesten eraan geloven. Uit dezelfde roze vinyl als de slinger in MDF, sneed ik 12 keer “baby girl”, gevolgd door een hartje, en versierde hiermee de plastic cavaglazen. We hadden zowel aan echte cava als aan de alcoholvrije variant gedacht, waardoor ook mijn vriendinnetje in een cavaglas kon drinken (al kon water daarin ook perfect natuurlijk). Het leuke was dat deze gewoon afgewassen konden worden en dat mijn zwangere vriendin ze waarschijnlijk in het ziekenhuis zal gebruiken om daar de cava in te serveren.

p1070795

Als tafelversiering sneed ik met de Cameo gewoon rondjes uit in verschillende grootte en uit verschillende soorten karton, telkens met roze accent. Die legden we gewoon op het witte papieren tafelkleed en dat maakte de tafel onmiddellijk een stuk kleurrijker.

img_40281

Heb jij al versiering gemaakt voor een babyshower?

Kirsten X

One thought on “Decoratie voor een babyshower

  1. Leuke ideeën allemaal! Nog geen versiering gemaakt voor een babyshower. Wel al eens voor een verjaardag, maar de ochtend zelf als je ook nog in de keuken moet staan, blijkt toch niet zo een strak plan ;-) Jij bent er precies wel op tijd aan begonnen :)

    Like

Geef een reactie

