Onze plannen voor het eindejaar

Nog een paar dagen en dan is het kerst. Ik vind de kerstperiode altijd enorm leuk, maar op vlak van eten en drinken is het soms echt wel gewoon té. Wat doet een mens eigenlijk meer op die dagen dan zich volproppen? Niet veel denk ik. Uitgebreide menu’s, dat is wat er tijdens de eindejaarsfeesten op het programma staat. Waar al die eetmomenten bij ons doorgaan en wat onze plannen zijn, vertel ik je nu.

img_4055

Kerstavond vieren we bij de ouders van mijn man. Mijn ouders komen daar ook naartoe, heel erg tof, want zo zitten onze ouders ook eens samen. Mijn man zijn zussen zijn er ook en één van de zussen heeft een vriend, dus die komt ook. Dit jaar heb ik voorgesteld om een gezelschapsspel mee te nemen, zodat we na het eten nog een spel kunnen spelen. Lenne leggen we daar in bed als ze moe is en als we naar huis gaan, halen we haar uit bed en nemen haar mee zodat ze thuis verder kan slapen.

Op kerstdag gaan we bij mijn ouders. Ook mijn oma komt dan bij mijn ouders. Mijn man en ik hebben vorige jaar voor het eerst gekookt op kerstdag en we vonden dat wel gezellig, dus dit jaar staan wij terug in de keuken. Als hapje serveren we mosselen à la Sergio Herman, het voorgerecht wordt zwaardvis en het hoofdgerecht lamskroon. Op het moment dat ik dit blogje schrijf, heb ik nog niet beslist welk dessert we zullen maken. Normaal aperitieven we rond 13u alweer, dus leggen we Lenne nog in bed voor haar middagdut bij mijn ouders zodat ze lekker uitgeslapen is als we echt beginnen eten.

Tussen kerst en nieuw wordt er niet gewerkt aan de federale overheid en zijn mijn man en ik dus in verlof. Supertof om die week thuis te zijn, maar ze is altijd zo snel voorbij. In mijn hoofd heb ik al allerlei plannen gemaakt voor die week, maar die zie je wel terugkomen in ByPictures.

Oudejaarsavond vieren we met vrienden bij vrienden thuis. Lenne gaat dan bij mijn schoonouders. Zij gaan eten bij familie en gaan dus niet echt weg, waardoor we een oppas hebben voor onze dochter, want jammer genoeg is het niet mogelijk om haar mee te nemen. Als ze wat ouder is, kan ze wel mee, maar nu is ze echt nog te klein en ze gaat echt niet goed slapen van al het lawaai daar in huis. Het knaagt wel altijd een beetje dat ik haar met oudejaarsavond bij mijn schoonouders doe, maar ze kan toch nog niet opblijven tot middernacht, dus in principe heeft ze er heel erg weinig aan.

Vorig jaar zijn mijn man en ik bij onze vrienden blijven slapen. Ik ben om 4u in mijn bed gekropen, maar heb zo goed als geen oog dichtgedaan. Daarom heb ik beslist om dit jaar naar huis te komen zodat ik een paar uur goed kan slapen. Waarschijnlijk blijf mijn man daar wel slapen, maar ik kan er gewoon niet tegen om vrijwel niet geslapen te hebben. Ik ben echt een wrak dan. Ik neem dus liever geen risico om de dag nadien niets waard te zijn en kom dan liever alleen op een deftig uur naar huis.

Op nieuwjaarsdag ga ik eerst mijn man ophalen bij onze vrienden en rijden we nadien door bij mijn schoonouders. Daar is het lunch en delen we de cadeautjes uit. Lenne kan daar dan na de lunch nog even in bed. Nadien gaan we bij mijn grootmoeder naar het rusthuis en daarna bij mijn ouders thuis, waar ook mijn oma weer is. Ook daar delen we cadeautjes uit. We hebben samen met mijn ouders beslist om op nieuwjaarsdag gourmet te doen, lekker makkelijk en ik vind het supergezellig. Waarschijnlijk spelen we dan ook nog een spelletje om de dag af te sluiten.

Wat zijn jullie plannen voor Kerstmis en Nieuwjaar? Blijft jouw kind / Blijven jouw kinderen bij jou met oudejaar of gaan ze ook uit logeren?

Kirsten X

 

One thought on “Onze plannen voor het eindejaar

  1. Pingback: Eetdagboek #9 Kerstavond en kerstdag | My Mummy Tale

Geef een reactie

