Even babbelen #1

Het leek me wel leuk om af en toe een iets persoonlijker artikel te gaan schrijven. Eentje waarin ik vertel hoe het met me gaat en wat er allemaal gaande is in mijn hoofd.

Op het moment dat ik dit blogje typ, ben ik helemaal in mijn nopjes. Ik zit namelijk tussen 2 workshops in op het Make It Yours – event in Torhout, waar ik 3 workshops volg in verband met mijn snijplotter. Als ik met dit ding kan bezig zijn, ben ik echt helemaal gelukkig. Uren zou ik er mij mee kunnen bezig houden en soms probeer ik dat ook effectief, want het is echt iets wat ik graag doe en op dit moment mijn grootste hobby is.

Thuis gaat het echt heel goed op dit moment. Mijn man en ik begrijpen elkaar weer een stuk beter, waarvoor ik heel erg blij ben en proberen weer meer rekening te houden met elkaar. Het was niet zo dat we in ruzie leefden met elkaar, mocht je dat denken. Nee, we hadden gewoon veel meningsverschillen en het was precies alsof mijn man precies altijd het omgekeerde dacht en deed van wat ik bedoelde. Omgekeerd was dat trouwens ook zo. Nu zitten we terug op dezelfde lijn en dat brengt echt rust. Met Lenne gaat het ook heel erg goed. Ze leert zoveel bij en ik hou erg veel van haar, ook al zijn er soms wat moeilijkere momenten, bijvoorbeeld wanneer ze een moeilijke nacht heeft. Afgelopen vrijdag is ze anderhalf geworden en schreef ik haar een brief.

Op het werk heb ik inmiddels promotie gemaakt. Ik ben van niveau B (bachelorniveau) naar niveau A (masterniveau) kunnen gaan en heb dus financieel een bevordering gekregen. Qua werk moet ik nog afwachten wat ik van extra verantwoordelijkheid zal krijgen. In januari leggen we namelijk mijn nieuwe doelstellingen voor 2017 vast en daarin zal blijken wat mijn bevordering voor impact zal hebben op mijn takenpakket. Ik ben benieuwd wat mijn chef voor mij in petto heeft voor het komende jaar! Ook kreeg ik voor mijn evaluatiecyclus de beoordeling “uitzonderlijk”, waarop ik wel een beetje fier ben. Dat wil zeggen dat ik mijn werk echt enorm goed gedaan heb en dat ik als B taken uitvoerde boven mijn niveau en die tot een goed einde bracht. Heel erg blij ben ik daarmee en het is echt wat mij betreft een blijk van waardering.

Het afvallen daarentegen, dat gaat een stuk minder goed. Integendeel zelfs. Ik moet na de feestdagen de draad echt weer opnemen, want momenteel ben ik te veel aan het zondigen. December is bij ons ook echt weer feestjesmaand geweest tot hiertoe en de dagen in het vooruitzicht zijn op dat vlak ook echt niet beter. Na nieuwjaar maar gewoon terug flink herbeginnen, want ik ga mij echt niet alles ontzeggen de komende 2 weken. Sporten doe ik wel nog, al is het vaak maar één keer per week in plaats van de vooropgestelde 2 keer. Ik ga geen excuses zoeken, ik doe het gewoon niet en daarmee gedaan (al hebben de donkere avonden en het ontbreken van loopkledij voor dit weer er wel mee te maken, haha!).

Voor de rest voel ik me redelijk goed, al merk ik dat ik de laatste tijd echt wel snel moe ben. ’s Avonds resulteert dat dus vaak tot in slaap vallen in de zetel, want voor mijn man ook niet altijd even plezant is. Een beetje extra vitamine D zou geen kwaad kunnen. Ik heb denk ik echt last van een winterdip. Hopelijk is die snel over!

Zo, ik heb je weer even bijgebabbeld over hoe het momenteel met mij gaat. Je mag in de toekomst vaker van deze updates verwachten als ik iets nieuws te vertellen heb :).

Hoe gaat het momenteel met jou?

Kirsten X

 

6 thoughts on “Even babbelen #1

  1. Gefeliciteerd met je promotie! Fijn dat je beloond wordt voor je harde werk :)!
    Het lijkt me heel logisch dat er soms wat onenigheid is tussen koppels eens er kinderen zijn… Je kan het vooraf nog zo goed doorspreken en denken dat je op dezelfde golflengte zit, eens het kindje er is handel je toch vanuit je gevoel en blijk je niet altijd hetzelfde idee te hebben. Het is een hele uitdaging maar anderzijds vind ik het soms ook leerrijk om te zien hoe mijn man iets aanpakt en besef ik dat het inderdaad ook anders kan :).

    Like

Geef een reactie

