Een telefoonhoesje voor mijn schoonzus

Mijn schoonzus is een kattenmadam. Toen ik tijdens onze citytrip in Lissabon een t-shirt zag met de tekst “Leave me alone – Today I’m just talking to my cat”, moest ik onmiddellijk aan haar denken. Ik besloot de tekst als notitie op te slaan op mijn iPhone & er later mee aan de slag te gaan.

Misschien zag je in mijn Action-shoplog wel dat ik een aantal gsm-hoesjes kocht? Een zwart exemplaar daarvan koos ik om te gaan pimpen voor mijn schoonzus. De tekst paste ik lichtjes aan. Ik verving de “just” door “only”, want dat vond ik namelijk beter klinken. Het lettertype is een vrij strak geworden, dat leek mij het beste.

Dit telefoonhoesje was tevens ook mijn eerste project met vinyl snijden met de Silhouette Cameo 3. Het makkelijke aan vinyl: je moet niet denken aan het spiegelen, in tegenstelling tot met flex- en flockfolie. Witte, matte vinyl koos ik om de letters uit te snijden, met transferfolie bracht ik ze vervolgens aan op het hoesje. Opletten geblazen wanneer je de vinyl van de snijmat trekt, want het krullen ervan is niet bevorderlijk voor het vast blijven kleven van de letters. Voorzichtig eraf halen is dus de boodschap.

Na de vinyl te verwijderen van de snijmat, haal je best alle rondjes uit de letters, vooraleer je transferfolie over de vinyl te gaan kleven. Dan is het juist een kwestie van voldoende aandrukken / wrijven zodat de letters goed aan de transferfolie kleven. Nadien kleef je dan de letters op het hoesje & verwijder je de folie.

Het resultaat is dit, een zwart flexibel iPhonehoesje met een motto op maat van mijn schoonzus. Strak, maar ik vind het geslaagd. Ook mijn schoonzus was er alvast tevreden mee & superleuk voor mij om te zien dat het hoesje ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Het zit inmiddels echt al enige tijd op haar gsm en tot hiertoe is er nog geen enkel stukje vinyl losgekomen!

Vind jij dit telefoonhoesje ook zo leuk?

Kirsten X

2 thoughts on “Een telefoonhoesje voor mijn schoonzus

Geef een reactie

