Brief aan Lenne – 1,5 jaar

Lief muisje van me,

Vandaag ben je alweer anderhalf jaar oud. Ik kan het niet bevatten dat je al 18 maanden deel uitmaakt van mijn leven, ons leven om volledig te zijn.

Je bent werkelijk mijn zonnestraaltje. Ik hou zielsveel van jou en geniet er zo hard van als ik je in mijn armen kan sluiten en je een dikke knuffel kan geven. Jou zien spelen maakt mij gelukkig en het liefst van al wil ik heel de tijd naar jou staan kijken en/of meespelen met jou. Mijn hart breekt soms als ik moet zeggen dat ik nu geen tijd heb om met jou te spelen.

Als je weent, vind ik het hartverscheurend. Ook al besef ik op sommige momenten dat je een scène maakt en er eigenlijk niets aan de hand is. Dan moet ik streng zijn, maar daar heb ik het soms lastig mee. Ik zou je liever elke keer oppakken, knuffelen en troosten. Stiekem wil ik graag altijd toegeven, maar ik weet dat dat niet mag. Ik wil dat je beseft dat je niet altijd je zin kan krijgen en ik wil dat je luistert als ik je iets vraag. Daarom ben ik op bepaalde momenten strenger dan ik eigenlijk zou willen.

Soms kom je spontaan knuffelen, vaak als je moe begint te worden. Dan neem ik je in mijn armen en wieg ik je heen en weer. Heerlijk vind je dat. En ik vind het nog zaliger als ik op die momenten naar je kijk. Intens geluk, dat is wat ik dan voel.

Ook al ben je totaal niet gewend om in het gezelschap van andere kinderen te zijn omdat je niet naar de crèche gaat, toch kan je heel flink samen spelen en ben je graag in de buurt van andere kindjes. Je hebt er geen probleem mee om je speelgoed te delen als er andere kinderen bij ons thuis zijn die met jouw speelgoed willen spelen, zolang ze niets uit je handen trekken. Als ik je op die momenten bezig zie, denk ik dat je het heerlijk zal vinden als je in januari 2018 naar de kleuterschool mag (ook al mag ik daar nog niet aan denken, want dat betekent dat je op die moment al 2,5 jaar bent).

Wanneer ik nu terugblik op afgelopen anderhalf jaar, weet ik dat je mij veel geleerd hebt over mezelf. Je hebt emoties losgemaakt in mezelf waarvan ik nooit gedacht had dat ik ze had. Op anderhalf jaar tijd ben je van een baby een peuter geworden met een eigen wil en eigen karakter. Heel erg mooi om te zien hoe je je ontwikkelt hebt tot wie je nu bent.

Ik wil je alle liefde geven die ik in mij heb zitten. Ik hou elke dag nog een beetje meer van jou. Als jij maar gelukkig bent, dat is het belangrijkste. Lenne, ik ben werkelijk heel trots op jou. Je bent een schat van een kind en ik zal altijd voor je klaarstaan.

Liefs,

mama

One thought on “Brief aan Lenne – 1,5 jaar

  1. Pingback: Even babbelen #1 | My Mummy Tale

Geef een reactie

