ByPictures #19 Kerstfeest, kerstboom & uit eten

Ik neem je weer mee doorheen afgelopen week aan de hand van de foto’s die ik nam. Vooral vrijdag nam ik veel foto’s omdat we uit eten gingen en het allemaal mooie bordjes waren om op de foto te zetten.

Maandag

Vorige week maandag ging ik naar Brussel, want we hadden ’s avonds op de trein iets heel leuks gepland en aangezien ik trakteerde, moest ik er zeker zijn. Nadien ging ik nog naar een bijeenkomst van Tupperware in de concessie in Aalst. Ik heb Lenne dus niet zo veel gezien maandag, want tegen dat ik terug kwam, lag ze al lang in bed.

  • De hapjes en de fles cava op de trein voor ons kerstfeestje. We hadden zelfs versiering zoals je ziet!
  • Cadeautjes uitwisselen ;)
  • Op de Tupperware-avond kreeg ik uitleg om zelf consulente te worden.
  • Cadeautje van de avond: een potje van Tupperware natuurlijk.

Dinsdag

Het was Sinterklaas, maar aangezien bij ons de Sint al op 11 november was geweest, werd dit niet gevierd. ’s Avonds gingen we bij mijn grootmoeder eten en bleef Lenne bij mijn ouders slapen omdat mijn man woensdag heel vroeg moest opstaan voor zijn werk en we Lenne op dat uur onmogelijk uit bed konden halen.

  • Sinterklaas was geweest op het werk ;)
  • Vake (mijn papa) moest met de buggy van de baby rijden op bevel van Lenne. We waren hier bij mijn grootmoeder.
  • Nog eens een cappuccino maken met de Nespresso-capsules. Meestal drink ik een gewone koffie, maar ik wil weer meer gebruik gaan maken van de melkopschuimer.

Woensdag

Ik gaf opleiding en kreeg een superleuke mail met het nieuws dat mijn bevordering officieel is. De avond stond in het teken van de kerstboom versieren.

  • Er stonden bloemetjes op mij te wachten thuis, superlief van mijn man. Een verrassing om mijn bevordering te vieren!
  • Lenne is weer aan het spelen met haar baby.
  • Zo, de kerstboom staat ook.
  • In de zetel met een Gin Tonic, santé op mijn promotie.

Donderdag

Ik werkte op donderdag van thuis uit en ’s avonds gingen we bij mijn man zijn ouders eten.

  • Tijdens mijn middagpauze kroop ik op de hometrainer en fietste 19,13km. Leeftijd klopt trouwens niet, haha! Ik pas dit nooit aan.
  • Het eten bij mijn schoonouders: ovenschotel met gehakt, wortels en puree.
  • Lenne laat uiltje slapen in de zetel & gaat er zelf op liggen, haha!

Vrijdag

De dag stond volledig in het teken van het huishouden. Ook de ramen beneden werden langs de binnenkant gelapt. Ik kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst gebeurde, haha! ’s Avonds gingen we lekker uit eten met mijn ouders en kwam Lenne haar meter op haar passen.

  • Soep eten… Kijk hoe goed ze het al zelf kan!
  • Boodschappenlijstje maken voor zaterdag.
  • Ik kook voor Lenne snel apart, want wij gaan uit eten met mijn ouders.
  • De 5 foto’s op het einde zijn wat we aten in het restaurant. Het was een heel verfijnde keuken & echt superlekker!

Zaterdag

Normaal moest man zaterdagavond werken, maar dit ging niet door omdat zijn collega ziek was. In de voormiddag deed ik boodschappen en we moesten ook nog naar een babyborrel in de late namiddag.

  • Een volle kar!
  • Op de babyborrel loopt Lenne gezellig rond.
  • Glaasje cava :)
  • Omdat we niet echt heel veel gegeten hadden op de babyborrel, gingen we nog om frietjes: een superpak voor 4 volwassenen & Lenne. Het was niet eens op!
  • Als Lenne in bed lag, maakten mijn man en ik de chili con carne nog klaar voor zondag.

Zondag

Zondag vierden we nogmaals de verjaardag van mijn man, maar dan met een aantal vrienden. Papa B. had in de voormiddag basketbalmatch en nam Lenne mee, zodat ik op mijn gemak kon verder doen met de voorbereidingen.

  • De eerste ovenschotel met chili con carne was er eentje met rijst en werd afgewerkt met nachos en gemalen kaas.
  • Ovenschotel 2 was chili con carne en daarover een puree van gewone aardappel en zoete aardappel met zure room.
  • Beetje keuze voor de aperitief, haha!
  • Gelukkig helpt Lenne nog even met kuisen als het volk weg is.

Afgelopen week was weer lekker druk, zoals je wel kan zien..  Ik ga echt ontzettend blij zijn als we  het even weer wat rustiger aan kunnen doen, want de laatste weken waren allemaal zo druk en om den duur heb ik het dan wel even gehad.

One thought on “ByPictures #19 Kerstfeest, kerstboom & uit eten

Geef een reactie

