Samen de kerstboom versieren

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover. We hadden het al wat eerder moeten doen, maar het was er gewoon nog niet van gekomen om onze kerstboom van de zolder te halen, er lampjes in te hangen en hem te versieren. Jammer, want voor de Sint hadden we het niet moeten laten, die was immers al geweest op 11 november. Wij hadden dus perfect de kerstboom al kunnen zetten eind november of begin december. Maar soit, niet dus, het was dus pas afgelopen woensdag.

p1070693

Eigenlijk was het mijn man zijn idee om de kerstboom samen te versieren. Samen als in met z’n drieën, wij en Lenne dus. Ik had er niet bij nagedacht om het samen met Lenne te doen als ik eerlijk ben, want ik dacht dat ze nog veel te klein om hier veel van te beseffen en dat het haar totaal niet zou interesseren. Toegegeven: ik was helemaal verkeerd.

Allereerst hadden we het opzetten van de kerstboom zelf, want we hebben een nep-kerstboom. Een echte komt bij mij niet in huis wegens de vuiligheid. We hebben een neppe waarbij de helft één stuk is en de andere helft (onderkant van de boom) bestaat uit allemaal aparte takken. Lenne hielp papa B. en mij hierbij met het aangeven van de verschillende takken zodat wij deze in de stam konden klikken. Echt superlief om haar bezig te zien. Ze zei heel de tijd “kest”, waarmee ze dus “kerst” bedoelde.

Nadien konden de lichtjes in de boom. Heel grappig dat ze onmiddellijk wist waarvoor die dienden, maar ze had de kerstboom bij mijn schoonouders al gezien, dus dat is de reden dat ze het wist denk ik. Mijn man deed de lichtjes aan en Lenne probeerde ze in de boom te hangen. Uiteraard heb ik die taak van haar moeten overnemen, maar terwijl ik bezig was, was ze telkens met een ander stuk van de lichtslinger bezig om die aan te takken te hangen.

p1070682

p1070695

& na de lampjes was het natuurlijk de beurt aan de kerstballen. Lenne gaf ons wat kerstballen aan en legde zelf ook ballen in de boom. Ze kon ze nog niet echt aan de takken hangen met het lusje, maar legde ze gewoon op de takken. We hebben ook een aantal kleine kerstballetjes die per 3 zitten om rond de tak te draaien, maar dat begreep ze kennelijk niet goed dat die bij elkaar hoorden, want ze heeft er een 3tal kapot gemaakt door er telkens een balletje af te trekken. Qua kerstversiering voor in de boom hebben we geen glazen kerstballen trouwens, dat leek mij het veiligste met Lenne in huis.

p1070697

Het was echt een heel leuk familiemoment, het versieren van de kerstboom. Ik ben heel erg blij dat papa B. het idee had om het samen te doen en dat hij beweerde dat ze daar wel iets ging aan hebben. & gelijk had hij! Natuurlijk is het nu de uitdaging om haar af te leren nog aan de kerstboom te komen totdat we hem terug moeten afbreken, want donderdagochtend stond ze gelijk weer aan de lampjes te prutsen en kwam ze aan de ballen en pakjes die erin hangen.

Versier jij de kerstboom ook met je kind(eren) en van wanneer staat hij in huis?

Kirsten X

 

4 thoughts on “Samen de kerstboom versieren

Geef een reactie

