ByPictures #18 Veel eten, Tupperware en verjaardag vieren

Wij hebben weer een supergezellige week achter de rug, eentje waarin er vooral veel gegeten werd want mijn man werd vorige week dinsdag 30 en dat moest uitgebreid gevierd worden!

Maandag

Ik ging naar het werk maandag want het was teamvergadering, wat betekent dat we een hele voormiddag vergaderd hebben. ’s Avonds was ik gewoon thuis met Lenne, want papa B. had basketbaltraining.

  • De dag begint goed: bijna alle treinen zijn afgeschaft omwille van een brand in een trein. Gelukkig kon ik via een andere lijn toch naar Brussel.
  • Loting voor de kerstcadeautjes op de trein.
  • Papje geven. Zoals je ziet is zelf drinken nog steeds niet ingeburgerd.
  • Dessertje van de dag: crèmepap met bruine suiker.

Dinsdag

Na het werk (ik gaf opleiding) ging ik samen met mijn man Lenne ophalen bij mijn ouders en dronken we daar een aperitiefje. Het was die dag papa B. zijn verjaardag en eigenlijk gingen we mosselen klaarmaken, maar aangezien we later thuis kwamen als verwacht, stelden we dit uit. We hebben eigenlijk gewoon een gezellige avond gehad: eten, praten en daarna in de zetel. Niets speciaals dus.

img_3993

  • De vervangschotel voor de mosselen: penne met tonijn, tomaat en olijven. Het was jammer genoeg geen wauw-gerecht.

Woensdag

Overdag volgde ik een opleiding rond presentaties geven.’s Avonds hadden we alweer een gezellige avond met z’n drietjes en nu maakten we wel mosselen.

  • Een glaasje Ratafia als aperitief!
  • Mosselen, mmm… Lenne lust dit trouwens ook graag.
  • Met een boekje op schoot en onder een dekentje. Lenne lijkt nu al op mij.

Donderdag

Thuiswerk vandaag! Ik ging na het werk even naar de Albert Heijn en ging ook de Wibra binnen. Shoplog: hier! Nadien gingen we bij mijn schoonouders eten.

  • De buit van de Wibra.
  • Avondeten bij de schoonouders: lasagne met zalm, spinazie en tomaat. Lekker!
  • Lenne en baby in de zetel.
  • De AppleWatch werd geleverd die mijn schoonzus besteld had voor de verjaardag van mijn man en ik had ze meegenomen naar huis zodat ze daar al was tegen het feestje zondag. We hadden allemaal samengelegd zodat we hem een duurder cadeau konden kopen.

Vrijdag

Mijn dag ouderschapsverlof was afgelopen week erg gevuld. ’s Avonds ging ik naar een demonstratie van Tupperware.

  • Boodschappen doen met Lenne. Ze haalt haar gerief om mee te spelen uit de kar en is zo heel erg flink tijdens het winkelen.
  • Ik ging gauw even naar de SilhouetteShop in Erpe-Mere om flexfolie en een kerstsok om te personaliseren.
  • Vanillewafeltjes bakken voor de babyshower van zaterdag.
  • Dessert voor zondag: panna cotta van Griekse yoghurt.
  • Lenne speelt met de zakdoeken die ze uit de wasmand haalde.
  • ’s Avonds ga ik naar een demo van Tupperware.

Zaterdag

Opnieuw een hele drukke dag, want ik had de babyshower van een vriendinnetje die ik organiseerde en ’s avonds stond er nog heel wat op de planning voor de voorbereidingen van het feestje de dag erna.

  • De Cameo draait nog even op volle toeren vooraleer ik naar de babyshower vertrek.
  • Uitgesneden rondjes :)
  • Op het eetfestijn ’s avonds: Lenne schept lucht.
  • Ik start nog met de voorbereidingen van één van de vullingen van de wraps voor morgen.
  • & nadien kijk ik nog een aflevering naar Heroes. Tijdens aflevering 2 val ik in slaap in de zetel en word wakker als mijn man thuiskomt van de basketbalmatch.

Zondag

Zondag was het het verjaardagsfeestje voor de dichte familie van mijn man ’s middags, dus werkte ik heel de voormiddag aan het eten en was ook de rest van de dag druk in de weer met onze visite.

  • Eén van de hapjes, moest enkel nog de oven in.
  • De panna cotta als dessert, nu afgewerkt met coulis van rode vruchten.
  • Lenne eet een vanillewafeltje op mijn schoot.
  • Ook al hadden we goed gegeten die dag, toch hadden we ’s avonds laat nog een beetje honger en bestelden we pita die aan huis geleverd werd. Overload aan eten die dag: check!

Zoals je ziet heb ik niet gelogen wat eten en drinken betreft hé ;) We hebben vooral genoten van alle gezelligheid rondom mijn man zijn verjaardag. 30 is toch een beetje speciaal ook vind ik en hij was echt superblij met zijn verjaardagscadeau!

Hoe vier jij de verjaardag van je partner?

Kirsten X

 

Geef een reactie

