Recept: Gevulde wraps afgewerkt met zure room & gemalen kaas

Eergisteren was het bij ons thuis verjaardagsfeestje van mijn man. Hij is namelijk 30 geworden en we hadden de dichte familie uitgenodigd om dit samen te vieren. Ik maak dan altijd hapjes, een hoofdgerecht en nagerecht klaar, maar het blijft toch moeilijk om steeds iets vernieuwend dat ook nog eens makkelijk is om voor 10 personen klaar te maken. Liefst van al sta ik op het moment dat de visite er is niet de hele tijd in de keuken, dus deze gevulde wraps afgewerkt met zure room & gemalen kaas, waren perfect qua bereiding.

Ik maakte 2 verschillende soorten wraps klaar, dus ik denk dat je met deze hoeveelheden zo’n 6 à 7 personen kan bedienen, want het is geen luchtig gerecht te noemen. En uiteraard hangt alles af van of het grote eters zijn of niet en of je ervoor al wat gegeten hebt.  De vulling van de wraps bereidde ik op voorhand, dus ik moest enkel nog vullen op het moment zelf en ze in de oven zetten. Uiteraard warmde ik de vulling eerst weer op.

Lenne is trouwens helemaal verzot op de vulling van deze wraps! En mocht je kind niet zo graag groenten eten, dit is de perfecte manier om de groenten te verstoppen.

Wat heb je nodig?

  • 1 kg gehakt
  • 2 zakjes wokmix: één Thaise en één pikante wokmix. In de wokmix kan je uiteraard variëren of je kan ervoor kiezen om zelf allerlei groenten te snijden.
  • 2 builtjes rijst (250g)
  • wraps
  • zure room
  • gemalen kaas

Hoe maak je deze wraps?

  • Kook de rijst gaar.
  • Bak het gehakt rul en voeg nadien de wokmix toe. Bak verder totdat de groenten van de wokmix gaar zijn.

p1070664

  • Voeg de rijst bij de mengeling van gehakt en groenten en roer goed door elkaar.

p1070665

  • Verwarm de oven op 190°C.
  • Vul de wraps met de mengeling, doe er per wrap 2 koffielepels zure room in en wat gemalen kaas. Rol op en prik vast met 2 tandenstokers.

p1070673

  • Zet 10 minuten in de voorverwarmde oven zodat de gemalen kaas gesmolten is.

p1070674

De foodfoto’s zijn niet optimaal, maar ik heb ze tussendoor genomen en er echt geen tijd aan besteed om te zorgen dat het gerecht mooi op foto stond. De wraps zijn echt overheerlijk, dus test gerust uit en laat me weten wat je er van vond!

Welk gerecht maak jij klaar als er visite komt? Hou je het ook liever makkelijk?

Kirsten X

Geef een reactie

