Geen geluid meer & de arm eraf 

Je weet misschien dat ik er niets op tegen heb om speelgoed 2dehands te kopen als dit nog in goede staat is. Meestal zijn dit goede aankopen & heeft Lenne er nog heel veel plezier van. Maar soms…

…gaat er iets veel te snel kapot en betreur ik me het dat ik dat 2dehands gekocht heb. Dan denk ik dat het toch veel beter was geweest om het nieuw aan te kopen.

Geen geluid meer

Ik kocht een speelmat van Bumba met allerlei geluidjes die perfect werkte. Inderdaad. Ze werkte perfect de eerste 3 keer dat Lenne ermee gespeeld heeft. Toen ze de mat de volgende keer uit de speelgoedkoffer haalde, ging het geluid niet meer. Daag speelmat! Want zonder geluid is er aan dit stuk speelgoed helemaal niets leuk.

De arm eraf 

Baby Born vind ik een ontzettend dure pop & toen ik deze voor een paar euro kon meenemen 2dehands, was ik helemaal in de wolken. Toen ik ze echter klaarzette voor de Sint, merkte ik dat haar ene arm al wat losser zat. Lenne heeft er een paar keer mee gespeeld en nu valt de arm er altijd af. Niet leuk, want Lenne komt nu altijd met de pop bij mij en is helemaal van de kaart als de pop haar arm er weer af is.

img_3886

 

Nu ben ik 2 keer geld kwijt. 1x minder dan het bedrag voor het nieuwe stuk speelgoed & daar bovenop 1x de volle pot. Eigenlijk zijn we als je het optelt meer geld kwijt door 2dehands te kopen en dat vind ik zonde. Dan denk ik weer: zou ik volgende keer niet gewoon beter alles nieuw kopen?

Misschien moet ik wat kritischer zijn op het speelgoed dat ik 2dehands koop & alles eerst deftig onderzoeken vooraleer ik de aankoop daadwerkelijk doe. Sommige stukken speelgoed zijn perfect om 2dehands te kopen, zoals Duplo bijvoorbeeld, maar andere blijkbaar toch niet.

Baby Born ga ik snel weer nieuw gaan kopen, maar de speelmat van Bumba ga ik zo laten want ik denk dat Lenne die niet gaat missen.

Heb jij al van die miskopen gedaan met 2dehands speelgoed?

Kirsten X

4 thoughts on “Geen geluid meer & de arm eraf 

  1. Pingback: Sintcadeaus #2 | My Mummy Tale

  2. Pingback: Wat kostte Lenne? – December 2016 | My Mummy Tale

Geef een reactie

