Vlinder en vogel

Ook de roze longsleeve van Hema werd gepimpt. Via het gratis shoptegoed dat ik bij de aankoop van mijn Cameo 3 kreeg, downloadde ik een ontwerp met een vlinder en een vogel en daarmee ging ik aan de slag.

p1070576

In dit ontwerp zijn alle delen van de vogel reeds van elkaar gehaald, maar bij de vlinder moest je de 2 delen nog even scheiden als je wou werken zoals ik. Stel je voor dat je enkel de omranding van de vlinder wil, dan kan je het zo laten.

Als basis voor de vlinder en vogel, gebruikte ik witte flexfolie. De poten, snavel en het oog van de vogel werd bruine flex. Bij De Banier had ik een setje met wat specialere flexfolie gekocht en daarmee maakte ik de vleugel & de binnenkant van de vlinder. Het werd een gouden kleur. Bij dat roze vond ik het best moeilijk om kleuren te kiezen die er goed bijpasten. Ook omdat mijn collectie kleuren nog enigszins beperkt is. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in ;) Bij dit ontwerp ging ik voor het eerst een meerkleuren opdruk maken, een beetje spannend dus…

p1070514

Zoals je misschien ziet, ging het niet volledig goed met de gouden flex bij de vlinder. Bij het strijken van de tweede laag (de gouden dus), was er nog een deeltje niet goed gestreken en veroorzaakte ik een bobbeltje. Jammer!

Ook is het bij een ontwerp met meerdere delen / kleuren van belang om goed te kijken waar je de deeltjes legt. Want als ze verschuiven, zit er een fout in je ontwerp.

Het uiteindelijke resultaat werd dit:

p1070510

Een roze met gewoon een vlinder en vogel. Geen tekst, niets extra, maar ik vind het tof geworden. Je ziet van ver wat er op Lenne’s shirt staat en dat was de bedoeling. En de kleurencombinatie vind ik al bij al nog goed.

Hou jij van dieren op een shirt?

Kirsten X

2 thoughts on “Vlinder en vogel

Geef een reactie

