Lekkers van de Sint voor een 16maandertje

De Sint is terug in het land, in de winkelrekken ligt het vol lekkers waaraan wij als volwassenen zelfs heel moeilijk niet kunnen weerstaan. Natuurlijk vieren wij dat de Sint komt en horen daar cadeautjes bij! & al dat lekkers dan? Werd daarvan niets in huis gehaald voor ons meisje dat op dat moment 16 maand oud was?

img_3773

Toen mijn mama mij laatst vroeg of ze al chocolade moest kopen voor Lenne haar Sint-Maarten kwam mijn antwoord heel snel: nee. Ik vind het nog niet nodig dat er holgoed in huis wordt gehaald voor Lenne, want van mij krijgt ze echt nog geen chocoladen figuur om helemaal naar binnen te smikkelen. Ze mag af en toe van mij eens een stukje chocolade proeven, maar dat is dan 1/8ste van zo’n Mignonette van Côte d’Or, niets in vergelijking met zo’n Sint of Piet uit chocolade.

Als mijn mama de vraag niet gesteld had en die chocolade er toch zou gestaan hebben, zou ik het gewoon allemaal zelf weer opgegeten hebben & laat dat nou net niet de bedoeling zijn. Ik wil namelijk nog wat afvallen & chocolade helpt mij daar écht niet bij.

Er is wel ander lekkers dat de Sint kan brengen en die ervoor zorgen dat er wel wat te snoepen ligt tussen de cadeautjes. Ik geef hieronder een paar voorbeelden van lekkers dat de Sint bij ons bracht en waar ik echt volledig achtersta dat Lenne het eet. Dit lekkers vind ik persoonlijk aangepast aan Lenne haar leeftijd, maar het kan uiteraard zijn dat je daar anders over denkt.

Mandarijnen – clementines

p1070590

Fruit, uiteraard sta ik daar achter. Lenne eet supergraag mandarijnen en clementines, dus dat is helemaal ok voor haar (en voor mij) dat ze dat mag “snoepen”.

Speculoos

p1070586

Ik zag in de supermarkt van die kleine zakjes speculoos liggen in Sint-thema, dus besloot die mee te nemen. Speculoos vind ik dat Lenne af en toe wel eens mag eten. Ze krijgt het heus niet alle dagen en inmiddels heeft ze één zakje opgegeten, verdeeld over 3 dagen.

Letterkoekjes

p1070589

Nic-nacjes zijn perfecte koekjes om de Sint te laten brengen en aangezien het gewone droge koekjes zijn, vind ik het echt wel ok dat Lenne deze eet.

Rozijntjes in witte chocolade met yoghurtsmaak

p1070587

Ik bracht deze mee van bij Hema. De doosjes waren wel leuk om als versiering te gebruiken in Lenne haar winkeltje, dus vandaar dat ik ze meenam. Lenne heeft ze inmiddels ook al geproefd en wat haar betreft, zijn ze goedgekeurd.

Yoghurt rijstringetjes

p1070588

Idem met deze doosjes alleen heeft  Lenne ze nog niet geproefd. Ik ben dus benieuwd wat ze er van gaat vinden. Maar aangezien Lenne een alleseter is, vermoed ik dat dit ook wel naar binnen zal gaan ;)

De Sint bracht ook ander lekkers, maar dat werd voornamelijk weer opgeborgen in de kast en dat is bestemd voor papa B. en mezelf wanneer mijn puntenbudget het toelaat. Haha, nee, mijn man mag er gerust ook van eten hoor, maar die kan daar gewoon veel beter mee omgaan. Het ander lekkers was dit jaar puur nog als aankleding van het hele Sintgebeuren, maar volgend jaar zal er wel eentje paraat zitten om ook daar van te snoepen denk ik… Wel hebben we Lenne op Sint-Maarten zelf 2 chocoladen muntjes gegeven omdat het die dag feest was en heeft ze al eens een klein stukje holgoed mogen proeven toen papa B. en ik dat aten. Het aandeel chocolade proberen we gewoon echt nog te beperken en ik ben blij dat we dat doen.

Welk lekkers brengt de Sint bij jouw kind(eren)? En wordt dit aangepast aan de leeftijd van je kind?

Kirsten X

Geef een reactie

