Kinderliedjes op repeat – Nijntje & Maya

Muziek leidt vaak tot dansen bij Lenne. Door de knieën buigen, op en neer bewegen en met de handen draaien. Dat is zowat wat Lenne meestal doet als het op dansen aankomt. Al merk ik de laatste tijd dat er wat meer variatie in de bewegingen komt. Echt schattig om haar bezig te zien…

Sinds een paar weken staan er hier 2 kinderliedjes bij wijze van spreken op repeat. Lenne vraagt heel vaak om de liedjes te beluisteren en wanneer het ene afspeelt, vraagt ze al naar het andere. De liedjes worden bij ons thuis via YouTube afgespeeld, maar ik leg gewoon altijd mijn gsm op tafel zodat ze de beelden niet ziet. Het draait allemaal om de muziek en niet om de bijhorende beelden.

Het eerste liedje waar Lenne ineens helemaal gek van is, is Nijntje, Lief Klein Konijntje. Dit komt doordat mijn nichtjes en ik dit beginnen zingen zijn wanneer ze bij ons gelogeerd hebben en Lenne de melodie leuk vond. Ik heb het dan opgezocht omdat we niet zeker waren over de tekst & voila, c’est ça.

Maya De Bij is Lenne’s andere favoriet en dan meerbepaald De Maya Dans. Dit kwam doordat er aan één van Lenne’s broeken van bij JBC een figuurtje van Maya De Bij hing en Lenne veel met dat figuurtje rondliep. Ik dacht: even een liedje opzoeken hiervan & ook De Maya Dans werd toegevoegd aan het dansrepertoire van Lenne.

Ik heb ook al geprobeerd om eens een liedje van Samson & Gert of van K3 op te zetten, maar Lenne’s reactie hierop is nog eerder beperkt. Nijntje & Maya blijven gewoon de favorieten op dit moment. Het is zelfs zo dat Lenne gewoon spontaan begint te dansen, zonder dat er muziek opstaat en dan “Nijn” zegt, waarmee ze bedoelt: Mama, zet Nijntje eens op! Supergrappig!

Welke liedjes mogen voor jouw kinderen de hele dag door gespeeld worden?

Kirsten X

2 thoughts on “Kinderliedjes op repeat – Nijntje & Maya

Geef een reactie

