ByPictures #15 Tekenen, de Sint & eten

Afgelopen week hebben we er weer een heel gezellige week gehad, vooral omdat op vrijdag Sint-Maarten kwam en we dan in verlof waren (feestdag).

Maandag

Ik werkte op maandag lekker van thuis, zo gezellig na het weekend om niet echt te moeten gaan werken, maar gewoon gezellig van thuis te kunnen werken.

  • ’s Middags at ik een tonijnpizza met een wrap als bodem. Heerlijk!
  • Kleuren, kleuren, kleuren. Lenne is helemaal in de ban van het kleuren.& vooral van mama die kleurt, haha!

Dinsdag

Ik ging werken op dinsdag en ’s avonds was het gewoon koken, met Lenne spelen en nadien rustig de zetel in. Een dag van één foto, zoals je hieronder ziet.

img_3741

  • Ik verbrandde me aan de ovenschotel en hield de wonde veel te kort onder het stromend water. Dacht weer dat het niets was :)

Woensdag

Ik werkte in de voormiddag van thuis en in de namiddag kwam mijn schoonzus langs om een naam met flexfolie op een pull te strijken. We hebben heel lang gebabbeld en ’s avonds ging ik nog aan het tekenen.

  • Ik realiseerde mij dat we nog geen tekening hadden om bij Lenne haar schoentje te leggen en tekende gauw iets. Hiervoor zocht ik een afbeelding op mijn gsm en legde die naast mij om over te tekenen.
  • Ik wou graag eens iets proberen op vlak van handlettering.
  • In de zetel met een tas thee, terwijl mijn man naar de voetbal kijkt.

Donderdag

Ik ging op het werk even langs bij mijn oud-collega’s, heel gezellig altijd.
Het was ook de dag om Lenne haar schoentje te zetten… Lenne lag gelukkig om 20u al in bed, zodat papa B. en ik samen konden klaarzetten voor de Sint.

  • Ik ging de thermoglazen ophalen bij Hema die ik besteld had en nam uiteraard nog wat andere dingen mee…
  • Lenne speelt met haar pop.
  • Gauw nog wat kleuren aan de tekening voor de Sint.
  • Het blikje Cola dat klaarstaat voor de Sint is heel interessant ;)
  • Ik eet een handjevol kruidnoten met chocolade rond, superlekker!
  • Lenne kreeg niets van de Sint, zoals je ziet ;)
  • Ik kijk even naar het wiskundeboek van onze buurjongen, maar heb uiteindelijk geen uitleg moeten geven.

Vrijdag

Wapenstilstand, dus een feestdag. Maar voor ons: Sint-Maarten! ’s Middags kwam Lenne haar meter met haar vriend op bezoek voor de Sint & ’s avonds gingen we bij mijn ouders eten omdat ook daar de Sint geweest was.

  • Bezig met het deeg voor pannenkoeken :)
  • Lenne kreeg een kleurboekje van de Sint en was daar druk mee aan de slag.
  • Het bouwen met de stapelbekers begint ook echt te lukken, super om te zien.
  • De baby die Lenne kreeg zat op een potje & de interesse was onmiddellijk gewekt. Daarom haalden we ook Lenne haar potje van de zolder.
  • Bakken maar!
  • Aperitieven… & er stond een kleine smulpaap klaar om van alles te proeven..
  • We aten heerlijke scampi.

Zaterdag

We hadden een lekker rustig dagje zaterdag. In de namiddag moest papa B. even weg voor een vergadering van het eetfestijn van de basket dat eraan zit te komen, maar voor de rest hadden we niets gepland aangezien papa B. ’s avonds nog moest werken.

  • Lenne was nog niet wakker, maar ik wel… :(
  • Jeuj, kindje uit bed halen!
  • Boodschappen aan het doen ;)
  • Een vriend van mijn man kwam langs met “overschotjes” vinyl, supertof!
  • Terwijl Lenne sliep deed ik de kuis: alle stoelen op tafel en alles omhoog dus.
  • Ineens moest de broek uit vond Lenne… Zonder broek dus in de zetel, maar wel aan het genieten van een lekker speculooskoekje.

Zondag

We gingen eerst lekker brunchen bij papa B. zijn ouders (wederom voor de Sint) & nadien naar de basketbalmatch van papa B. Ik ging snel voor de match nog even wat kledij kopen voor Lenne. ’s Avonds aten we nog frietjes van het frietkot bij de buren.

  • Een nieuwe koets voor de poppen.
  • De puzzel van Bumba even inspecteren…
  • Versierde tafel..
  • & het assortiment voor de brunch (de eieren met spek staan er nog niet op).
  • Een goed gevuld bordje dus ;)
  • Kijken naar de basketmatch…
  • Lenne op de tribune met de pop.
  • & even een boekje lezen, want die basketmatch is toch niet zo interessant ;)
  • Tomaat eten. Daar is ze trouwens verzot op.

Omwille van de Sint hadden we een goed gevuld weekend en eigenlijk stonden veel dingen in de week ook in het teken van de Sint. Vanaf volgend jaar zal daar misschien knutselen ook bijkomen ;) Daar kijk ik al naar uit.

Is de Sint bij jou ook al geweest? Wat doe jij samen met de kindjes om de komst van de Sint voor te bereiden?

Kirsten X

2 thoughts on “ByPictures #15 Tekenen, de Sint & eten

Geef een reactie

