Sportupdate: na de start

Onlangs kon je al lezen dat ik terug ging beginnen sporten. We zijn inmiddels een paar weken verder en ik klets jullie graag even bij over dit thema.

p1070139

Gevoel voor het sporten?

Sporten is voor mij nog steeds een opdracht. Op die paar weken ben ik er jammer genoeg nog niet verslaafd aan en dat impliceert soms dat ik allerlei excuses zoek om toch maar niet te moeten sporten. Niet goed dus. Ik sport wel hoor, maar ik begin er altijd met veel tegenzin aan.

Ergens vind ik sporten een beetje tijdverdrijf en dat komt doordat ik andere dingen in mijn hoofd heb die ik liever zou doen, zoals tijd met mijn gezin doorbrengen of gewoon nog andere dingen zou moeten doen, zoals het huis op orde brengen. Dan heb ik echt zoiets van: Moet ik nu dat sporten op nummer 1 zetten? Echt?

Gevoel na het sporten?

Na het sporten ben ik altijd euforisch omdat ik gesport heb. Ook al begin ik er met lood in mijn schoenen aan, toch voelt het nadien goed.

Welk sport en hoe vaak?

Sinds ik terug beginnen sporten ben, heb ik nog maar één keer mijn loopschoenen aangetrokken. Maar dat lopen ging wel direct vrij vlot. Ik liep namelijk aan één stuk 35 minuten. Traag, dat wel, maar tempo is voor mij minder van belang dan uithouding. De rest van de sportsessies deed ik altijd op zolder, eerst fietsen op de hometrainer en nadien een aantal spierversterkende oefeningen. De spierversterkende oefeningen houden in dat ik wat buikspieroefeningen doe, wat oefeningen voor de armspieren met gewichtjes of dat ik een les volg van Blogilates. Wat mij daarbij enorm tegengaat is dat de “lesgeefster” constant praat. Ik zou echt gewoon muziek moeten opzetten eigenlijk en terwijl de beelden bekijken, want al dat getater ertussen is niet voor mij.

In tegenstelling tot wat ik voor ogen had, heb ik niet elke week 2 keer gesport. De meeste weken tot hiertoe wel, maar toch heb ik tijdens sommige weken te veel excuses gevonden om het niet te doen. Daar wil ik aan gaan werken! Dat sporten moet gewoon ergens een vaste routine gaan worden, want ik merk wel dat ik me fitter voel als ik sport. Ik ben dan minder snel moe en heb meer energie.

Hoe vaak sport jij per week en welke sport(en) beoefen je?

Kirsten X

2 thoughts on “Sportupdate: na de start

  1. Ik ga 2 keer per week naar de fitness, sommige weken zelfs 3 x naargelang mijn agenda. Thuis werk ik 3 dagen per week met gewichtjes en doe ik 2 à 3 dagen verstevigende oefeningen. En zondag is het rustdag.
    Ook gaan we in het weekend vaak wandelen.

    Like

Geef een reactie

