Zonder Lenne te zien naar het werk

Normaal sta ik ’s ochtends telkens op hetzelfde uur op, rond 6u. Dat is vroeg, ik weet het, maar doordat ik naar Brussel moet pendelen voor het werk, ben ik pas om 7u50 op het werk als ik om 6u opsta. Als ik ’s ochtends mijn haar nog wil wassen, sta ik zelfs om 5u45 op. Maar dat is echt de limiet. Vroeger kom ik niet uit mijn bed. Doordat ik zo vroeg opsta, zie ik Lenne niet voor ik naar het werk vertrek.

Tot enkele weken geleden vertrokken mijn man en ik samen naar Brussel en moest Lenne ongeveer om 6u20 uit bed gehaald worden om naar de grootouders te brengen. Ik zag mijn kleine meid dus gewoon elke ochtend even en kon nog lekker even knuffelen.

Half september is papa B. van werk veranderd. Hij moet het openbaar vervoer niet meer nemen en gaat met de auto naar het werk. Omdat hij nu naar Gent moet (minder druk op de weg), staat hij maar om half 7 op & haalt Lenne om 7u uit bed. Om exact 7u neem ik de trein naar Brussel (ik neem om 6u48 de bus naar het station), dus zie ik Lenne ’s ochtends niet.

& dat knaagt aan mij. Ik vind het jammer dat ik mijn meisje niet heel even kan knuffelen alvorens mijn werkdag te starten. Uiteraard is het voor Lenne een stuk comfortabeler om pas om 7u (of soms zelfs later) uit bed te moeten in plaats van om 6u20, dus geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt haar wakker te maken omdat ik het jammer vind dat ik haar niet zie. Maar je begrijpt vast wel dat het voor mezelf leuker zou zijn om haar nog even een kusje en een knuffel te kunnen geven?

Nu mag ik echt niet klagen hoor, één dag per week werk ik van thuis & op vrijdag ben ik telkens in ouderschapsverlof. Het gaat uiteindelijk maar om 3 dagen per week dat ik Lenne ’s ochtends niet zie. Ik vraag dan wel vaak aan papa B. hoe het met Lenne was als hij haar uit bed haalde, gewoon om op de hoogte te zijn. Als ik iets over haar ochtend hoor, maakt dat mij precies net wat gelukkiger, raar he?

Zie jij je kindje(s) elke ochtend voor je naar het werk vertrekt? Of ben je elke dag gewoon thuis om bij hem/haar/hen te zijn?

Kirsten X

4 thoughts on “Zonder Lenne te zien naar het werk

  1. Oooh ik kan me voorstellen dat dat een vreemd gevoel moet zijn! Gelukkig is het inderdaad maar 3 dagen in de week.
    Normaal gezien zal ik Finn iedere ochtend zien en helpen met het klaarmaken voor de opvang. Mijn vriend zal hem dan brengen en ik ga hem ’s avonds halen maar dat is natuurlijk nog maar theorie, we zullen zien hoe de praktijk loopt :).

    Liked by 1 persoon

  2. elke dag :)
    maar ik steek ze wel niet in bed.
    Annelore staat op om 7.15 uur en tegen 9 uur ten laatste doe ik ze naar de creche.
    Onze ochtend is rustig en plezant.
    De twee heilige uurtjes, want ja savonds haal ik ze wel op en eten we samen maar dan is mama weer weg :)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

