A penguin makes life better

Sinds kort heb ik de Silhouette Cameo 3 in mijn bezit, een fantastische snijplotter. Één van de belangrijkste redenen waarom ik deze wou aanschaffen, was om kleding te kunnen pimpen met flex- en flockfolie. Inmiddels ben ik met de Cameo al redelijk wat aan de slag geweest en vanaf nu ga ik jullie tonen wat dit fantastische apparaat allemaal kan & wat ik er al mee gedaan heb.

Mijn eerste creatie was uiteraard een shirt voor Lenne. Ik kocht een witte longsleeve bij Hema in maat 86, zoals je in deze shoplog al kon zien en kon dan aan de slag. De flex- en flockfolie had ik reeds liggen uit de webshop van Feeërieke.

Omdat Lenne helemaal gek is op pinguïns, was dat ook wat ik er op wou gaan strijken, een überschattige pinguïn! Via Google zocht ik een afbeelding die ik wou gaan traceren en voor mijn eerste poging op traceergebied, liep dit onmiddellijk goed af. Blije ik!

p1070502

Ik weet dat pinguïns normaal wit en zwart van kleur zijn, maar jammer genoeg was mijn zwarte flexfolie op. Dan maar een andere kleur! Ik koos voor een donker turkoois. Ow, even de afbeelding spiegelen, daar moet je wel aan denken als je met flex & flock werkt. Aangezien de Cameo 3 een automatisch mesje heeft, moest ik niet op zoek naar de juiste instelling, hoe makkelijk! Gewoon even in het menu aanduiden dat ik flex ging snijden & voila. Done!

p1070505

De pinguïn alleen midden op dat witte shirt vond ik maar weinig, daarvoor had ik hem iets te klein gemaakt. Ik ging dus op zoek naar een leuke tekst voor erbij en zocht een quote waarin het woord pinguïn voorkwam. Het werd “A penguin makes life better”, hoe tof om ernaast te gaan zetten?! Hiervoor gebruikte ik roze flockfolie.

p1070504

Bij het strijken ging er echter iets mis, want de flockfolie bleef niet aan het shirt kleven als ik de beschermlaag probeerde te verwijderen. Achja, die afgewassen letters staan ook leuk, toch? Inmiddels weet ik al dat ik de fout maakte de beschermlaag van de flock warm te verwijderen, ik moet deze eerst laten afkoelen. Les geleerd voor volgende keer…

p1070503

Ik vind mijn eerste creatie voor Lenne echt heel leuk geworden en telkens wanneer ik ernaar kijk, ben ik wel een beetje fier op mezelf.

Wat vind jij dit shirt?

Kisten X

 

Geef een reactie

