Klaarzetten voor de Sint

Het is donderdagavond 10 november, de dag voor Sint-Maarten, als ik dit blogje typ. Lenne ligt in bed & papa B. en ik hebben zonet alles klaar  gezet voor morgenochtend, want 11 november is het Sint-Maarten! 

img_3770

Gelukkig lag Lenne op tijd in bed gisteren, zodat we samen alles nog konden klaarzetten. Als ze later in bed had gelegen, had ik het alleen moeten doen en dat zou ik jammer gevonden hebben. Dat klaarzetten is toch echt iets leuk om samen te doen vind ik. We hebben samen met haar haar schoentje gezet en de bijhorende wortel, het pintje bier, een blikje Cola en het suikerklontje. Een raap hadden we niet in huis, dus daar moet ik volgend jaar maar eens aan denken. Woensdagavond had ik een tekening voor de Sint gemaakt om bij haar schoentje te leggen en aan Lenne gevraagd om deze in te kleuren, maar op de één of andere manier vond ze die tekening niks en wou ze er niet veel aandacht aan besteden. Ondankbaar meisje, haha! Grapje hoor ;) Gelukkig had papa B. gisterenavond nog even met haar gekleurd zodat er toch wat kleur op de tekening stond.

Vorig jaar mochten we voor het eerst klaarzetten voor de Sint, maar nu, een jaar later, is het toch nog werkelijker vind ik. Lenne is nu bijna 17 maanden oud en zal alsmaar meer beginnen beseffen wat het betekent als de Sint komt… Cadeautjes! Dus vind ik het ook belangrijk dat we het echt maken voor haar, precies zoals we het de volgende jaren zullen doen wanneer ze het echt beseft en echt vol spanning uitkijkt naar de komst van de Sint.

Nu moeten we de cadeautjes nog niet echt verstoppen en kunnen we gerust er nog openlijk over spreken, maar vanaf volgend jaar zullen we ons op dat vlak moeten aanpassen. Geen openlijke vragen meer aan ons wat de Sint moet brengen, geen cadeautjes meer kopen waar Lenne bij is, geen cadeaus meer openlijk in huis laten staan. Het zal er allemaal anders uitzien.

Ik vind het een bijzonder moment. Iets heel erg leuk, zelfs als ouder. Want wij dragen bij tot Lenne’s beleving en dat maakt het echt wel iets speciaal…

Hoe beleven jouw kinderen de magie van de Sint?

Kirsten X

2 thoughts on “Klaarzetten voor de Sint

Geef een reactie

