ByPictures #14 Nieuwpoort, nichtjes & bakken

Ik neem je weer mee doorheen afgelopen week aan de hand van de foto’s die ik met mijn iPhone nam! We hadden afgelopen week 3 dagen vrij, joehoe!

Maandag

Afgelopen maandag waren we een dag in verlof en profiteerden van het mooie weer door nog een dagje naar zee te gaan. We kozen Nieuwpoort als badstad uit, dat is één van onze favoriete badsteden aan de Belgische kust en hadden een heel gezellige dag!

  • Spelen in het speelhoekje van de brasserie waar we iets gingen eten.
  • Ik at een superlekkere salade met warme geitenkaas en spekjes. Njammie!
  • & Aangezien het zo’n lekker weer was, kocht ik voor mezelf een ijsje. Dat ijsje deelde ik met Lenne.
  • Piep in de koets!
  • Wandelen langs de vaargeul & naar de boten kijken.
  • Aan mama’s handje wandelen, want heel de tijd in de buggy is momenteel not done voor Lenne.
  • En van mama’s hand lopen we naar papa :)
  • Even in papa B. zijn nek, maar dat was niet zo’n succes.

Dinsdag

Allerheiligen, dus een feestdag voor ons. Het was nog heerlijk weer die dag en daar profiteerde ik van. ’s Avonds gingen we uit eten met mijn ouders en mijn grootmoeder.

  • Ik trok mijn loopschoenen aan en ging een rondje lopen.
  • Wat een rood hoofd!
  • Nadat ik gedoucht was, ging ik kuisen.
  • We ruimden Lenne haar speelhoek op en haalden een deel speelgoed weg, waaronder haar speeltent.
  • Even bij mijn oma thuis voordat we naar het restaurant gingen.
  • Heel erg lekkere apero!
  • Met vake spelen :)
  • Mijn bord van die avond: zwaardvis met aardappels & een salade (die niet op foto staat).

Woensdag

Als je bij de Federale Overheid werkt, is ook 2 november een vrije dag, dus we waren nog een dag thuis. Heel erg veel deden we niet, maar we gingen toch even naar de stad.

  • Gekocht bij Hema!
  • Tutje vergeten thuis = nieuw tutje kopen.
  • Even samen op de bank in de stad.
  • Ik bestelde mijn nieuwe laptop en kan niet wachten tot hij geleverd wordt! Jammer genoeg is de levering pas voorzien op 17/11.

Donderdag

Donderdag moest ik terug aan het werk, maar ik kon van thuis uit werken. Nadien kregen we bezoek…

  • Na het werken stofzuig ik even op zolder (want daar gaan onze logés slapen) en ook op de eerste verdieping stofzuig ik.
  • We eten nog even met z’n 3 en ik rooster pompoen en courgette in de oven.
  • Ons bezoek is er! Mijn 2 nichtjes (11 en 13 jaar) komen logeren en zijn hier druk aan het spelen met Lenne.
  • Als Lenne in bed ligt, is het snoepfestijn terwijl we tv kijken: chips, popcorn en koekjes.

Vrijdag

Vrijdag zijn mijn nichtjes nog een hele dag bij ons, dus wordt er druk gespeeld. ’s Avonds gaan we nog even naar het verjaardagsfeestje van mijn tante.

  • Ik ging naar de bakker om koffiekoeken…
  • ’s Middags mochten mijn nichtjes kiezen wat ze gingen eten en ze kozen voor macaroni met hesp en kaassaus.
  • Nichtje R. speelt voor brug waar Lenne onder kan rijden met haar buggy.
  • In de namiddag gaan we aan de slag met Decopatch.
  • Nichtje I. is al klaar met haar Decopatch-werkje en speelt met Lenne als die terug wakker is.
  • Op het verjaardagsfeestje van mijn tante: Lenne eet lekker een stukje wafel bij papa B. op schoot. En zoals je ziet, is baby er ook bij en mag die op tafel liggen…

Zaterdag

Zaterdag hadden we niet zoveel plannen gemaakt op voorhand. Ik wou juist even bij mijn ouders binnen omdat ik de Gelish op mama haar nagels moest verwijderen.

  • Ik deed boodschappen terwijl Lenne op bed lag.
  • Knuffelen met Lola! Lenne is helemaal gek op mijn ouders hun hondje.
  • & ook ik vind het leuk om haar even te aaien.
  • Nadien neem ik er mijn kookboek van Jeroen Meus bij en ga ik aan de slag om de simpel gebakken bosvruchtentaart te maken.

Zondag

Zondag hadden we afgesproken met vrienden, de compagnie waarmee ik op Erasmus ben geweest.

  • Aperitieven om 11u :)
  • Lenne krijgt cadeautjes! Duplo :)
  • Nog wat opruim- en afwaswerk… Dat is het nadeel aan bezoek, haha :) Maar het kan niet op tegen de gezelligheid natuurlijk!
  • & deze kregen we ook vandaag. Een rendier, perfect voor binnenkort ;) Lenne is trouwens een beetje bezeten van het rendier.
  • Omdat we niet echt honger hadden, aten we dit nog met z’n twee in de zetel als Lenne al in bed lag.

Wat is jouw favoriete badstad aan de Belgische kust? Krijg jij af en toe neven en nichten op logement?

Kirsten X

Geef een reactie

