Hoe ik aan papa B. vertelde dat ik zwanger was

Een zwangerschapstest kan je samen met je partner doen wanneer je vermoedt dat je zwanger bent, of je kan ervoor kiezen hem alleen te doen & erna het goede nieuws te vertellen. Met die aankondiging kan je creatief omspringen of heel gewoontjes & wat mij betreft vind ik beide manieren ok. Je doet immers waar jij je prettig bij voelt. Ik vertel vandaag hoe ik aan papa B. vertelde dat ik zwanger was.

Inmiddels is het al meer dan 2 jaar geleden dat ik die test deed, maar ik herinner het mij nog heel goed. Papa B. was net naar de basketmatch vertrokken en ik haalde snel bij de Carrefour om de hoek 2 testen. 2 plasjes later was ik zeker. Ik was heel erg blij want ik had nooit gedacht dat het zo vlot zou gegaan zijn.
Uiteraard wou ik het goede nieuws zo snel mogelijk met mijn vriend (nu mijn man) delen, maar het moest natuurlijk wel nog geheim blijven voor de anderen.

Een echt creatieve aanpak, daar had ik geen tijd meer voor, maar ik wou het toch wat specialer maken dan puur de boodschap mondeling overdragen. Daarom koos ik ervoor om een briefje op te stellen, kort maar krachtig. Ik ging toch nog naar de basketmatch (alleen wat later), dus kon ik hem het briefje daar afgeven.

Hij had er echt een superslechte match opzitten en vond van zichzelf dat hij niet goed gespeeld had. Tijd dus om hem op te vrolijken! Hij was in de keuken bezig met het klaarmaken van het eten voor na de match en was helemaal alleen. Ik zei hem dat ik iets had voor hem en drukte hem het briefje in zijn handen.

Daarop stond de volgende tekst:

Liefje…

Ik draag een geheimpje met me mee:
Nu is het nog van mij,
maar binnenkort van ons twee.

Je wordt papa! ^^

<3

Ik kan me zijn blik nog goed herinneren. Hij was echt even van zijn stokken geblazen en vroeg of het echt was. Zijn vreugde was ingetogen, omdat hij het niet mocht laten merken aan de anderen, maar ik zag hoe blij hij was.

Ook al was mijn zwangerschapsaankondiging niet zo heel spectaculair, voor ons was ze speciaal.

Het briefje zit nog altijd in mijn portefeuille. Ik bewaar het daar. Het herinnert mij aan dat mooie moment en de fijne boodschap die ik mocht overbrengen.

p1070299

Hoe vertelde jij je partner dat je zwanger was? Of deed je de test samen?

Kirsten X

7 thoughts on “Hoe ik aan papa B. vertelde dat ik zwanger was

  1. Oh wat lief!!! Bij de eerste deed ik de test, maar ik begon al meteen te schreeuwen. Ik wilde hem in mijn eentje doen en dan mijn man verrassen met iets liefs. Maar ik was al direct te enthousiast. Haha… Bij de tweede, daar schreef ik laatst een blog over. We deden samen de test op een tropische plek in Thailand. Met ons zoontje er natuurlijk bij. Het was gewoon erg bijzonder om het samen als gezin te doen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

