8 x waarom ik me kan neerleggen bij het feit dat het herfst is

Het is inmiddels al een hele poos herfst. In het begin had ik het niet door, puur omdat het nog zo mooi weer was. Het was warm, de zon scheen en ik mocht gewoon mijn zomerkleding nog iets langer dragen. Perfect in mijn ogen, want ik hou van het warme weer!

Nu kan ik het niet meer ontkennen. Het is écht herfst. Dik tegen mijn gedacht heb ik afscheid genomen van de zomer.

img_35171

Ik heb altijd even tijd nodig om er aan te wennen, te wennen aan de veranderingen die ik terug moet implementeren als we van warm naar kouder gaan. Stilaan ben ik er al weer aan gewend en heb ik een lijstje gemaakt van de 8 dingen die de herfst voor mij toch nog waardevol maken.

Met stip op 1 kan ik zeggen: Laarsjes dragen! Ik vind zowel enkellaarzen als lange laarzen zo leuk om te dragen & als het herfst is, is dit gewoon weer toegestaan.

p1070187

Op 2 staan de herfstwandelingen. & dan nog liefst in het bos! Ik herinner mij onze boswandeling vorig jaar nog levendig en kan niet wachten om het weer te gaan doen.

Nummer 3 zijn de vele warme dranken. Koffies en theetjes & af en toe een lekkere warme chocolademelk, met slagroom!

Wintereten zet ik op 4. Eigenlijk moet ik er herfsteten van maken om in dit blogje te passen, maar ik heb het gewoon over de winterse gerechten die ik klaarmaak & tijdens de zomer van de menukaart verdwijnen bij ons thuis.

Kaarsen staan op nummer 5. Gezellig toch, die sfeer in huis?

p1070167

Nog vroeger onder een dekentje/plaid kruipen zet ik op nummer 6. Ook in de zomer kruip ik ’s avonds in de zetel onder een dekentje, maar in de herfst pak ik het er gewoon nog veel sneller bij. We hebben trouwens zo’n dubbel deken waar mijn man & ik samen onder kunnen, zalig!

Paté wordt mijn nummer 7. In de herfst breekt het wildseizoen weer aan & dat wil zeggen dat er weer lekkere soorten wildpaté zijn om te eten met uienconfijt.

Om af te sluiten kies ik op nummer 8 voor sjaals. Ook al heb ik zomersjaals, die draag ik bijna nooit. Van zodra het iets kouder wordt, haal ik mijn sjaals terug tevoorschijn. Nog niet de hele dikke, maar die voor het tussenseizoen uiteraard, wat het nu ook is.

Ben jij een herfstliefhebber of toch eerder niet? & zo niet, wat kan jij dan appreciëren aan de herfst?

Kirsten X

One thought on “8 x waarom ik me kan neerleggen bij het feit dat het herfst is

Geef een reactie

