Eigenschappen waarvan ik niet wil dat Lenne ze heeft

Ik ben best tevreden met mezelf, met mijn persoonlijkheid en hoe ik de zaken aanpak en ook mijn man is fantastisch. Maar je weet van jezelf en van je partner toch dat er eigenschappen zijn die niet zo fantastisch zijn en die je liever niet wil doorgeven aan je kind(eren). Vandaag vertel ik je welke eigenschappen van mezelf en van mijn man ik liever niet zou doorgeven aan Lenne, ook al weet ik best dat de kans erin zit dat ze al aanwezig zijn bij Lenne.

Nagelbijten
Ik ben jammer genoeg een zware nagelbijter. Al van toen ik klein ben, bijt ik aan mijn nagels. Mijn ouders hebben allerlei trucjes geprobeerd om mij van het nagelbijten af te helpen: cadeautjes beloven, van die vies smakende nagellak, gelnagels, maar niets heeft geholpen. Ik ben nu 26 jaar oud & ik bijt nog steeds aan mijn nagels. Jammer, want ik vind lange nagels prachtig.

img_3355

5 is genoeg
Mijn man heeft altijd de mening gehad dat een 5 op 10 voldoende is als het op schoolvlak aankomt. Ok, in theorie is dat inderdaad genoeg, maar als ouder is het denk ik wel frustrerend om te horen (en dat heb ik mijn schoonouders ook horen zeggen). Toen hij in het eerste leerjaar zat en een toets moest maken vroeg de juf of hij verder wou werken aan de toets en antwoordde hij: Ik heb 5 oefeningen gemaakt en ze zijn allemaal juist, dus ik heb genoeg.

Rommeltjes maken
Ik ben niet zo’n goede opruimer als ik eerlijk ben. Ik maak overdag heel veel rommeltjes en moet dan ’s avonds aan de slag om die allemaal op te ruimen. Niets zo’n goede eigenschap, want ik weet maar al te goed dat het niet veel tijd in beslag neemt om alles onmiddellijk op te ruimen. Het is gewoon omdat ik er dan op dat moment geen zin in heb, dat ik alles maar een beetje laat slingeren.

Materiële opvliegendheid
Zelf ben ik niet zo’n opvliegend type en ook mijn man is dat niet, alleen kan hij hem heel erg kwaad maken wanneer bepaald materiaal niet functioneert zoals dat zou moeten. Lees: bijvoorbeeld als de laptop geblokkeerd zit. Hij vindt dat je die apparaten koopt om te werken en kan er dus echt niet mee om als ze ineens weigeren normaal te werken. Heel lastig, want ik maak er mij dan ook druk in omdat hij zich druk maakt. Ik zeg dan altijd dat hij geduld moet hebben, maar dat is echt een lastige voor hem op dat vlak.

Aan een mes likken
Ik heb de heel slechte gewoonte om bij vrijwel elke hap aan mijn mes te likken. Gelukkig heb ik nog niets erg voorgehad daarmee, maar een tweetal keer heb ik wel al in mijn tong gesneden. Dan besef ik weer dat ik het echt zou moeten afleren. Ik hoop zo dat Lenne die gewoonte niet overneemt van mij, want het is best wel gevaarlijk.

Welke eigenschap van jezelf en/of je partner zou je liever niet doorgeven aan je kind(eren)?

Kirsten X

2 thoughts on “Eigenschappen waarvan ik niet wil dat Lenne ze heeft

Geef een reactie

