Fles zelf vasthouden 

De ontwikkeling van Lenne is volgens mij totaal op schema. Ik vind dat haar motoriek echt al ver gevorderd is & dat ze echt sommige dingen al heel fijn kan. Alleen…

IMG_2898

Die fles zelf vasthouden om pap te drinken, dat zit er nog niet echt in. Voor een peutertje van 15 maanden is dat behoorlijk laat.

Vaak hoor je van andere moeders dat ze dit heel snel doen, hun eigen fles vasthouden en gewoon zelf willen drinken. Lenne daarentegen… Zij heeft tot op heden nog nooit zelf initiatief genomen om zelf haar pap te drinken. Ze laat zich bedienen. Lekker op haar gemak op schoot of in de zetel en houden jullie de fles maar vast mama of papa..

Tijdens het drinken friemelt ze wel in haar of mijn haar. Ze draait dan de haren wat rond haar vinger, dat maakt haar rustig. Als ze dit doet zonder dat ze aan het drinken is, is het gewoon een teken van moe-zijn, maar tijdens het drinken is het een gewoonte geworden.

Het is niet dat we het niet stimuleren om zelf te drinken, want zowel papa B. als ikzelf zeggen vaak om haar fles met beide handen vast te nemen, maar meer dan wat op trommelen, gebeurt er niet..

Ik vind het stiekem wel leuk dat Lenne haar fles niet zelf drinkt, want nu kan het nog altijd een mama- of papamomentje zijn met onze dochter.. Genieten dus! Die kleine, grote meid op schoot, dat is een zalig iets.

De laatste dagen is er precies verandering aan het komen in het drinkmomentje. Lenne wil graag haar pap in haar eigen zeteltje drinken of gewoon in de grote zetel zitten, maar dan niet op schoot. En toen ik haar maandagavond vroeg of ze haar flesje zelf ging vasthouden, zei ze verbazingwekkend ja. Ze nam de fles dan ook vast, maar ik moest haar toch nog ondersteunen (zo’n glazen fles is een stuk zwaarder!) en corrigeren in het vasthouden, want onze profiteur deed al snel haar handen weer naar beneden..

Dronk jouw kindje de fles al snel zelf?

Kirsten X

3 thoughts on “Fles zelf vasthouden 

  1. Elaiza was 4/5 maanden toen ze zelf de fles vasthield. Dit was de enige manier dat ze een fles accepteerde naast borstvoeding.
    Het aan de haren frunniken tijdens het drinken doet ze ook, zodanig dat ik mijn haar soms amper nog uit de knoop krijg. Probeer het af te leren, maar dan gaan de vingers in mijn neus/oren/mond enz..

    Like

Geef een reactie

