WeddingPrep1: De datum

Op 06.08.16 stapten papa B. en ik in het huwelijksbootje. Vanaf vandaag ga ik op “regelmatige” basis een artikel online zetten over de voorbereidingen van onze trouw. Het eerste item dat ik ga behandelen is het uitzoeken van de geschikte trouwdatum.

trouwdatum

Keuze van de datum

Bij het zoeken naar een trouwdatum moet je vooral met je eigen voorkeuren rekening houden en met die van de dichte familie.

Eén van de aspecten die ik belangrijk vond was het seizoen: ik wou graag trouwen als de kans op mooi weer vrij groot is en vond het daarom een leuk idee om in de zomer te trouwen. Ik hou ook echt van de zomer. Geef mij maar warm weer (niet de extreme hitte), gewoon zonnige dagen en een graad of 25. Dan ben ik helemaal in mijn nopjes!

Aangezien Lenne op 16 juni 1 jaar werd en we het wel een mooi idee vonden dat zij onze ringen al stappend kon komen brengen, wilden we onze trouw ne iets na haar verjaardag leggen zodat de kans dat ze kon stappen wat groter was. Jammer genoeg stapte ze nog niet alleen de dag van onze trouw, maar we hebben het toch geprobeerd. Ze kon gelukkig wel al aan één vingertje stappen en alsnog onze ringen onder begeleiding brengen.

Ook vierde mijn papa zijn pensioenfeest eind mei en hadden mijn ouders gesuggereerd om de 2 feesten niet te dicht op elkaar te laten plaatsvinden, aangezien er ook wel vrij veel dezelfde mensen naar allebei de feesten gevraagd werden. We kozen er ook voor om de datum reeds na het bouwverlof te leggen. Er zijn, tijdens het bouwverlof, altijd wel mensen op vakantie die je er graag bij wil hebben op je trouwfeest, dus denk hieraan als je in de zomer wil gaan trouwen dat veel mensen misschien op vakantie zijn.

Save the date

Als je trouwdatum vastligt, kan je ervoor kiezen om kaartjes naar de genodigden te sturen met daarop de trouwdatum om deze reeds te blokkeren in hun agenda. Wij kozen er voor om geen “save the date”-kaartjes te sturen, maar kondigden gewoon mondeling en via sms de trouwdatum aan. Dat vonden we handiger, persoonlijker en vooral: je bespaart je een hele hoop kosten, want als je kaartjes wil opsturen, moet je natuurlijk ook postzegels kopen (en iedereen weet denk ik wel dat die veel te veel geld kosten).

In welk seizoen ben jij getrouwd / zou jij graag trouwen en waarom?

Kirsten X

 

 

4 thoughts on “WeddingPrep1: De datum

  1. Leuk om zo af en toe even terug te blikken (en natuurlijk na te genieten!) op je trouwen en de voorbereidingen daartoe. Ik werd in september 2012 ten huwelijk gevraagd, we wilden ongeveer een jaar nemen voor de voorbereidingen dus daarin dat is meegenomen in het kiezen van de datum. De zomer vond ik ook wel een mooi seizoen, dus uiteindelijk werd het eind augustus. 28-08-2013 vonden we wel een mooie datum omdat ik op die dag ook 25 werd!

    Like

  2. Lente lijkt me mooi. Of winter, maar alleen als er sneeuw ligt (en ik in een koets vervoerd word haha, besef net dat hakken en sneeuw in combinatie met mij gegarandeerd leidt tot een gebroken enkel).

    Leuk om zo terug te blikken inderdaad!

    Like

Geef een reactie

