Tijd voor een pop?

tijdvooreenpop

“Is het nu al tijd voor een pop?” is dé vraag die ik me de laatste dagen stel. Moet ik daar een blogpost aan wijden? Misschien niet. Hoogst waarschijnlijk niet. Is het belangrijk wanneer die pop gekocht wordt? Euhm, nee. Maakt het mij wat uit of Lenne een pop wil of niet? Ook niet.

Zelf was ik geen poppenmens, integendeel. Ik had wel poppen (en ook Barbie’s) maar heb er bitter weinig mee gespeeld. Een pop was bij mij om in de zetel naast mij te zitten en ik terwijl een boek te lezen. Niet echt de bedoeling dus. Als ik sommige meisjes met hun poppen bezig zie, vind ik het echt lief om te zien en stiekem zou ik het wel leuk vinden als Lenne wel een poppenmeisje wordt. Niet in het extreme natuurlijk, maar gewoon dat ze poppen leuk vindt en er heerlijk mee kan spelen. Tegen praten, in badje doen, eten geven, een nieuwe pamper aandoen, … nu kan je al zoveel met een pop dat een pop nog meer op een echte baby lijkt dan vroeger (al moet ik zeggen dat mijn Baby Born ook al aardig wat mogelijkheden had).

Er is echter wel een specifieke reden waarom ik mij de vraag stel of Lenne interesse in poppen nu al begint te komen en dat komt omdat ze steeds meer waarde hecht aan haar knuffels. Tot een week of 3 geleden waren knuffels leuk, maar gewoon om in bed te liggen of in de zetel. Meer dan dat gebeurde er met de knuffels niet en ik dacht echt: hé, die hebben redelijk wat geld gekost en je kijkt er niet naar om.

De laatste weken wordt Jack (de wasbeer) soms meegenomen als we gaan wandelen en loopt ze ook met Jack echt rond in huis. Ze praat er dan tegen en zet hem op verschillende plaatsen neer. Als ze van kamer verandert, neemt ze Jack gewoon mee. Jack is niet meer de knuffel die daar ergens ligt, maar speelt nu een actieve rol in Lenne haar spel. Hetzelfde met Pinguïn (heeft geen naam en heet dus Pinguïn), die in Lenne haar bed ligt. Elke avond als ze gaat slapen, geven we Pinguïn in haar armen en wordt hij geknuffeld.

Bij oma heeft Lenne een pop en ook daar trekt ze steeds meer naartoe. Best wel grappig om te zien. Laatst ging haar meter haar een lepel halen om de pop eten te geven en toonden we haar hoe het moest. Ze vond het echt leuk. Ook bij moeke wordt de pop de laatste dagen uit de speelgoedbak gevist en moet ze heel de tijd mee overal naartoe. Grappig ook dat Lenne geen “pop” zegt, maar het woord “baby” gebruikt. De ‘o’ kan ze nog niet uitspreken, maar “baby” komt er heel vlot uit. Als ze op een dag geen 30 keer baby zegt, weet ik het niet meer.

Conclusie: Het is tijd voor een pop!

Wat is het lievelingsspeelgoed van jouw kind? Wanneer begint de poppenfase volgens jou?

Kirsten X

9 thoughts on “Tijd voor een pop?

  1. Ik was vroeger dol op poppen! Was er ook heel zuinig op. Mijn kinderen hebben ook poppen, maar dan jongens poppen: superhelden enzo. Al vond mijn zoontje van 2 de babypop van zijn nichtje ook wel erg lief!

    Like

    • Inmiddels heb ik al een klein popje gekocht & het is ook hier een groot succes. Constant is Lenne met de “baby” op stap ;) Lief he, hoe ze met die poppen bezig zijn.. Haha, dan ben je net als ik geen poppenmeisje geweest :)

      Like

  2. Ik was vroeger ook echt een poppenmeisje. Van Ninthe dacht ik altijd dat het totaal geen poppenmeisje zou worden, zo’n wildebras. Ze kreeg van familie voor haar 1e verjaardag een pop en ik weet nog dat ik dacht dat ze daar toch niets aan vond. Inmiddels wordt ze bijna twee en is die pop bijna niet meer weg te denken! Pop krijgt hapjes, pop moet slapen, pop wordt gewassen, pop moet mee als we ergens heen gaan. Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer dit begonnen is. Ik denk rond 1,5?

    Like

    • Ik denk dat het hier ook die richting uit zal gaan dat de pop overal mee naartoe moet.. Ben benieuwd! Dan had je het verkeerd ingeschat met Ninthe & is ze toch niet zo’n wildebras, of dat nog wel? Kan zoveel veranderen op korte tijd ook he..

      Like

  3. Pingback: Review| Baby Maggie – Queenie Dolls |

Geef een reactie

