Jongen of meisje: een voorkeur?

Als je aan mij vroeg of ik een voorkeur had qua geslacht, kan ik volmondig “ja” antwoorden, want ik had écht een grote voorkeur. Misschien idioot, want ik weet ook wel dat het belangrijkste is dat je kindje gezond is, maar ik kon het niet helpen…

knipsel

Bron

… Ik wou graag een dochter. & die heb ik ook!

Papa B. had ook een voorkeur. Die wou liefst een zoon. Jammer, maar helaas. Hij had geen ‘geluk’ op het moment dat de gynaecoloog het geslacht bekend maakte. Al was hij er heel snel over dat hij geen jongen zou krijgen, maar dat het een meisje zou worden. & zeker toen hij te horen kreeg dat meisjes vaak meer neigen naar de papa om te gaan knuffelen dan naar de mama. Of dit ook voor Lenne geldt, dat moeten we nog afwachten.

Ik kan alvast zeggen dat ik heel blij ben dat mijn kindje een meisje is, waar ik altijd op gehoopt had. Had het nu een jongen geweest, was dat uiteraard ook wel goed geweest hoor. Het was niet zo dat ik zoiets had van: een jongen, nee, dat wil ik niet. Nee, ik wou gewoon liever een meisje. Van jongens heb ik altijd het idee dat die als kind zo druk zijn en altijd wild spelen. Een meisje is van nature uit iets rustiger denk ik en kan zo meer zich bezighouden met fijne dingen. Al heb je natuurlijk het omgekeerde ook. Het is nog altijd afhankelijk van het karakter van het kind wat het leuk vindt.

Ik kijk er zo naar uit om samen dingen te doen waarvan ik hoop dat ook zij ze leuk zal vinden, zoals knutselen, tekenen, juwelen maken. Gewoonweg creatief bezig zijn. Zelf deed ik dit als kind zo graag dat ik eigenlijk een beetje mijn 2de kindertijd wil herbeleven op dat vlak, samen met mijn dochter. Maar als ze jongensdingen graag doet, zal ik daar uiteraard ook in meegaan. Ik wil dat ze de dingen doet die ze graag doet en boven alles gelukkig is.

Wou/Wil jij graag een jongen of een meisje? Is je wens uitgekomen?

Kirsten X

2 thoughts on “Jongen of meisje: een voorkeur?

  1. Ik had niet echt een voorkeur, maar bij mijn eerste zwangerschap dacht ik dat het een jongetje zou zijn en bij de echo bleek toch echt een meisje! Ook heel erg leuk. Alleen mijn meisje is echt een mamaskindje, en hartstikke druk haha. Dus die eigenschappen gaan niet altijd op ;)

    Like

Geef een reactie

