10 things I love(d) about being pregnant

Ik lijste al eerder op waarom ik zwanger zijn niet leuk vond. Vandaag bellicht ik de positieve aspecten van mijn zwangerschap, want uiteraard waren die er ook. Eerder zei ik al dat ik tot de groep vrouwen behoorde die niet zo graag zwanger was, maar uiteraard keek ik wel uit naar de komst van mijn dochtertje en waren er ook heel wat gelukkige momenten gekoppeld aan die 9 maanden…

De lijst staat totaal niet in volgorde ofzo, het zijn gewoon 10 dingen die mij een goed gevoel bezorgd hebben.

IMG_0013

1.De voorbereiding op de komst van ons meisje

De kinderkamer inrichten, de geboortelijst aanleggen, alles beneden klaarzetten (verzorgingstafel, park, …) vooraleer Lenne kwam, was echt heel erg leuk. Dat maakte het ook allemaal veel realistischer.

2.Geboortekaartje en suikerbonen

Ik tag hier even de artikels waar ik vertel over de keuze ons geboortekaartje en suikerbonen, want daar heb ik heel uitgebreid beschreven wat we gekozen hebben qua look. Hiermee bezig zijn vond ik echt ontzettend leuk omdat het ook een creatieve bezigheid is en ik daar wel van houd. We hebben ook zelf onze doosjes geplooid en gevuld en versierd, waardoor ik mij nog eens kon uitleven op vlak van creativiteit.

3.Zwangerschap aankondigen

Zowel aan de grootouders, als aan vrienden en familie, was het heel erg leuk om aan te kondigen dat ik zwanger was. Je krijgt allemaal heel erg mooie en lieve reacties, waardoor het echt een fijn gevoel geeft.

4.Geslacht onthullen

Vertellen dat we een meisje kregen, was gewoon top.

5.Naamkeuze

Ook al heeft het even geduurd vooraleer we er aan uit waren, toch vond ik de zoektocht naar dé naam erg leuk om te doen. Vooral toen mijn voorstel onmiddellijk geaccepteerd werd door papa B. had ik een YES-gevoel. Meer over onze naamkeuze lees je hier.

6.Treinreis in eerste klasse

Vanaf 3 maanden voor de bevalling (denk ik) kon ik gebruik maken van mijn attest om in eerste klasse te reizen met de trein. Ik deed dit enkel wanneer ik alleen onderweg was en dus geen compagnie had van collega’s op de trein of wanneer 2de klasse echt stampvol zat. Lekker handig, want dan had ik altijd een zitplaats. Aangezien ik met de trein naar het werk ga, kon ik dit wel appreciëren.

7.Contact met vreemden

Veel mensen spreken je aan als je zwanger bent, wat ik eigenlijk heel leuk vond. Het lijkt alsof de drempel om een zwangere vrouw aan te spreken heel wat lager ligt dan normaal gezien. Aangezien ik een sociaal iemand ben, heb ik er dan ook geen probleem mee om aangesproken te worden. Het enige lastige eraan was dat de mensen steeds dachten dat ik al veel dichter bij de uitgerekende datum zat dan het geval was. Ik had namelijk een vrij dikke buik.

8.Lenne voelen bewegen

De weinige keren dat ik Lenne kon voelen, waren echt wel fijne momenten. De bevestiging dat er niks mis was, maar ook gewoon het gevoel.

9.Shoppen voor Lenne

Welke zwangere mama vond/vindt het niet leuk om te gaan winkelen voor haar baby? Ik kan het mij moeilijk voorstellen, maar het kan natuurlijk. Ik vond het wel erg leuk. Al die babykleertjes maakten mij gewoon gelukkig. Soms moest ik tegen mezelf echt wel zeggen dat het nu genoeg was en dat ik moest wachten tot ze er was, maar het was zoooo moeilijk. Gevolg: een volle kleerkast vooraleer ze geboren was.

10.Vragen om meter te zijn

Mijn beste vriendin & papa B. zijn zus zijn allebei meter van ons dochtertje. Ik bespreek dit later wel nog uitgebreid, maar het stellen van de vraag was gewoon een gelukzalig moment & uiteraard de ‘ja’ die erop volgde was de kers op de taart.

Dit waren voor mij de leukste dingen aan mijn zwangerschap.  Wat waren/zijn die van jou?

Kirsten X

2 thoughts on “10 things I love(d) about being pregnant

  1. Heerlijk! Ik ben ook een vrouw die zwanger zijn niet perse een feestje vindt hoor. Het is vooral vaak oncomfortabel. Maar het blijft ook een wonder. Het voelen van de schopjes en uitkijken naar de baby is heel bijzonder.

    Like

Geef een reactie

