Babykamers om bij weg te dromen

Als ik tijdens mijn zwangerschaps vlogs bekeek van andere bloggers of foto’s zag voorbij komen op social media van babykamers dacht ik altijd: Wat een mooie, nette kamertjes! Tijdens mijn zwangerschap heb ik heel wat plaatjes bekeken en nog altijd kan ik er bij wegdromen als ik die opnieuw bekijk.

Ik hou erg van het witte, minimalistische qua inrichting als het om babykamers gaat. Voor mij geen knalroze muur of verschillende schreeuwerige kleuren, maar gewoon strak en mooi met één of twee accentkleuren die terugkomen in accessoires en aankleding van het bedje. Als ik babykamers als mooi beschouwde, waren het dus die plaatjes die ik er uit haalde met het idee: Dit wil ik ook voor ons dochtertje.

Guess what: De kamer van Lenne is totaal niet clean en strak zoals ik het wou. Het is eigenlijk een mix van veel te veel items die totaal geen rust bieden. Ze is wel leuk, daar niet van, maar niet echt wat ik op voorhand in mijn hoofd had.

Hieronder een aantal foto’s van wat ik wel in gedachten had en waar ik toch nog wil aan werken om haar kamer een stuk strakker en rustiger te gaan maken, want nu is het echt wat te veel kleur & gedoe naar mijn mening.

In onderstaand kamertje vind ik vooral de plankjes met de wolken aan heel erg tof

Babykamer1

Bron

Ook hier vind ik de legplanken (boxen) aan de muur tof. Ook de extra kleur die erop aangebracht is, spreekt mij wel aan.

Babykamer2

Bron

Het welgekende karretje op wielen van Ikea doet hier leuk dienst als ruimte voor de verzorgingsspullen en pampers.

Babykamer3

Bron

Een muursticker of muurschildering vind ik zelf echt heel erg mooi. Deze witte boom met gouden accenten is wat mij betreft echt fantastisch. Ook andere muurstickers met bomen vind ik meestal leuk om te zien. Bomen brengen rust.

Kinderkamer4

Bron

Waar haalde jij je inspiratie voor de babykamer en welke stijl vind jij mooi?

Kirsten X

5 thoughts on “Babykamers om bij weg te dromen

  1. Pingback: Wat ik niet deed tijdens mijn zwangerschap | My Mummy Tale

Geef een reactie

