Mijn allereerste Moederdag

Afgelopen zondag was het Moederdag, mijn allereerste Moederdag om precies te zijn.


Ik vind Moederdag wel fijn. Het is de dag waarop je je eigen mama in de bloemetjes zet (letterlijk en/of figuurlijk). Meestal worden er bij ons geen bloemen gekocht, maar kopen we altijd iets anders als geschenk voor Moederdag. Dit jaar was het mijn eerste Moederdag en aan papa B. had ik duidelijk laten blijken dat ik vanaf dit jaar ook iets verwachtte. Of ik teleurgesteld zou geweest zijn moest hij niets voorzien hebben? Ja, toch wel. Niet dat het veel moest kosten of dat ik veel verwachtte, maar een kleine attentie op Moederdag vind ik wel op zijn plaats. Sorry voor diegenen die vinden dat het weer zoiets commercieel is.

Dat ik iets kon verwachten, had ik de dag voordien wel al in de gaten. Papa B. moest in de namiddag nog even een boodschap doen (opgedragen door mij), maar bleef vrij lang weg. Toen ik dat opmerkte als hij weer thuiskwam, volgde er een vage uitleg van trage chauffeurs en dergelijke, waardoor ik het al snel doorhad dat hij nog iets anders gedaan had. Wat, daar had ik geen idee van.

Zondagochtend stond ik als eerste op en ging met Lenne naar beneden. Aangezien hij weet dat één van de eerste dingen ’s ochtends de pap van Lenne klaarmaken is, had hij besloten om mijn pakje in het uitdruiprek van de papflessen te positioneren. In het pakje zat een bestelbon van een Kärcher om de ramen mee te kuisen. Superhandig ding dat mijn mama van een ander merk heeft, maar dat ik ook wou en aan haar al gevraagd had voor mijn verjaardag. Dat hoefde nu niet meer.  Ik was erg blij dat hij dit uitgekozen had als cadeautje van Lenne aan mij, ook al had ik hem nog niet direct in mijn handen aangezien hij niet op voorraad was in de winkel. Ik mocht hem wel heel snel gaan ophalen (vanaf maandag al). Op de bestelbon had hij een klein briefje gekleefd dat zogezegd van Lenne kwam om me een gelukkige Moederdag te wensen.

P1050751

P1050752

Bij Bram zijn ouders kreeg ik nog een cadeautje van Lenne. Een schilderijtje met haar handafdrukken dat ze zelf had gemaakt onder leiding van meter Nienke en met de hulp van haar oma, met daarbij een briefje en een rompertje van Hema, de Hotel Mama Always Available – versie. Toen ik het briefje las, werd ik zowaar wat emotioneel en liepen er een paar tranen over mijn wangen. Ook al had Lenne het niet zelf geschreven, toch had het mij geraakt.

P1050753

P1050750

Ik ben dus echt wel verwend afgelopen zondag en was erg verrast dat ik naast het cadeautje dat thuis lag, nog een handgemaakt geschenkje kreeg van Lenne.

Heb jij van jouw Moederdag genoten?

Kirsten X

Geef een reactie

