Mama-ontspanning & me-time

Soms is het nodig om even tijd te nemen voor jezelf, om even te ontspannen zodat je er daarna weer helemaal tegenaan kan.

ME-TIME-REFRESH

Bron

Ik vind het helemaal niet verkeerd om te zeggen dat ik af en toe wel eens nood heb aan wat me-time, integendeel. Volgens mij is het heel normaal. Iedere mama kan volgens mij beamen dat een rustmoment of een moment om iets te doen wat je graag doet af en toe wel op zijn plaats is.

Die me-time kan zowel plaatsvinden als papa B. thuis is of als hij niet thuis is, afhankelijk van wat ik in gedachten heb om te gaan doen.

Wat voor mij echt ontspannend werkt is creatief bezig zijn. Haken, werken met flex- en flockfolie, kleuren in een kleurboek voor volwassenen, … Als ik zoiets kan doen, ben ik echt in de wolken. Het spijtige van de zaak is dat ik hier heel weinig tijd voor heb maak. Ik corrigeer mezelf onmiddellijk, want het komt puur aan op tijd maken. In plaats van voor de tv te hangen iets anders ontspannend doen is de oplossing hiervoor, maar toch merk ik dat ik vaker voor tv zit nadat Lenne in bed ligt als ik eigenlijk zou willen. Deels komt dat doordat ik dan samen met papa B. in de zetel wil zitten en deels omdat ik mij om 20u30 aan bepaalde zaken niet meer zie beginnen. Tijd om daar verandering in te brengen!

Ik heb een hele hoop producten om gelnagels / gelish te doen en ook daar maak ik veel te weinig tijd voor. Ik ben wel van plan om hier deze week nog tijd voor vrij te maken, want ik heb de laatste tijd weer flink op mijn nagels gebeten.

Als ik voor tv als ontspanning kies, is dat om naar Sturm der Liebe te kijken. Ik ben dit programma stomweg beginnen volgen tijdens mijn zwangerschapsverlof en hang er nog altijd aan vast. Het is zelfs ingesteld om op te nemen, zodat ik geen enkele aflevering mis. Normaal kijk ik naar dit programma op dinsdag- en donderdagavond wanneer papa B. naar de baskettraining gaat, maar vanaf deze week ligt het seizoen stil, dus het zal nog wat zoeken worden wanneer ik hier naar ga kijken. Samen met papa B. volg ik ook Mijn Pop-uprestaurant en Blind Getrouwd, maar dan kan je uiteraard niet spreken van me-time of mama-ontspanning.

Sturmderliebe

Bron

Lezen en dan nog lezen in het zonnetje is ook helemaal mijn ding. Nu nog wachten tot de zomer aanbreekt en ik dit meer kan gaan doen. Momenteel lees ik op de trein tijdens het pendelen.

Sinds vorige week ben ik opnieuw beginnen sporten. Nu probeer ik 3x per week te sporten. Sporten begint voor mij altijd als een verplichting, maar na een aantal weken ben ik over het verplichte heen en wordt het ontspanning. Nog even geduld dus vooraleer ik dit ook tot pure me-time reken!

Wat zorgt bij jou voor rust in je hoofd?

Kirsten X

3 thoughts on “Mama-ontspanning & me-time

  1. Haha Kirsten ik vind het grappig om te horen dat je nu Sturm der Liebe volgt. Ik volg dat al jaren en als ik thuis werk en de tv staat op de achtergrond op, staat het soms op ARD om de nieuwere afleveringen te bekijken. Ik vind dat een zalige reeks.
    Ik begin ’s avonds soms nog wel aan iets. Meestal is dat dan wat strijken maar dat doe ik dan voor de TV (we hebben er meer dan een dus lekker handig).
    Ik lees graag, maar maak daar véél te weinig tijd voor. Ik naai ook graag (kruisjessteek) maar da’s ook weeral lang geleden. En ik kan ook enorm ontspannen van in de tuin te werken. En me-time is voor mij ook mijn Spaanse avondschool. Sporten staat bij mij tegenwoordig zo goed als onderaan mijn lijstje maar ik ben deze week nog eens naar de fitness gegaan (was weken geleden).

    Like

Geef een reactie

