ByPictures #3

Tijd om even terug te blikken op twee weken geleden, aangezien het vorige week maar niet gelukt is om deze blogpost af te werken. Ik was maandag en dinsdag in verlof, we kregen vrijdagavond bezoek en vierden zondag Valentijnsdag. Lees je mee?

Maandag

Zondag heb ik carnaval gevierd en ondanks de vooruitzichten dat papa B. en ik allebei bij vrienden gingen logeren, besloot ik toch om al naar huis te komen. Normaal ging ik maandag ook nog naar carnaval gaan, maar met het slechte weer had ik er totaal geen zin meer in. ’s Middags maakte ik voor mezelf een pasta klaar, in een kommetje, zodat ik lekker in de zetel kon eten.

IMG_1978

Als dessert: ijs met hagelslag en banaan.

IMG_1979

Filmpjes kijken op YouTube, altijd leuk!

IMG_1980

Die wolken zien er niet goed uit… Regen op komst! Blij dat ik niet meer vertrokken ben naar carnaval!

IMG_1981

Lenne was bij opa en oma gaan logeren zondag. Ik vroeg hen of ze haar niet wouden brengen en dat deden ze. Wat was ik blij om mijn kleine meid terug te zien! We speelden gezellig samen. Haar tassen van de logeerpartij zie je op de achtergrond staan.

IMG_1985

Op de beentjes staan in de zetel. Ze ontwikkelt steeds meer en meer kracht in de benen.

IMG_1988

Ik had van de Aldi Cartoonies meegebracht en nam mij een zakje. Nostalgie!

IMG_1990

Uiteraard lazen we samen nog een boekje vooraleer Lenne in bed moest.

IMG_1991

Dinsdag

Net uit bed, dus een nieuwe luier aan vooraleer ik Lenne pap geef.

IMG_1999

Afwasmachine leegmaken.

IMG_2001

Nadien upload ik de foto’s voor ByPictures #2.

IMG_2004

In de namiddag ga ik met Lenne op bezoek bij mijn oma. Ze ligt op de mat bij oma en toont de tijgersluipgang.

IMG_2005

Nouki is er ook. Lenne is verzot op dieren en ik ben ook altijd blij als ik Nouki terugzie, aangezien het de poes is die bij ons gewoond heeft.

IMG_2010

Na het bezoekje aan mijn oma, ga ik bij mijn ouders eten. Mijn schoonmoeder had een ovenschotel meegegeven, maar aangezien onze oven kapot is, moet ik die elders in de oven steken.

IMG_2013

Ook daar even tijgeren! Hup, speelgoedje halen.

IMG_2016

Na het eten kom ik vrij snel met Lenne naar huis en genieten we nog wat in de zetel. We zijn nog steeds met ons 2 thuis, want papa B. viert 3 dagen carnaval.

Woensdag

Ik start de dag met een appel.

IMG_2025

Aan het werk: ik werk van thuis uit, mijn verlof zit er op.

IMG_2026

Woensdagvoormiddag komen ze van AEG langs om aan onze oven te werken. Nieuw glas: check! Enkel de microgolfoven kunnen ze niet repareren, aangezien ze het vervangstuk niet meehebben.

IMG_2031

Middagmaal voor Lenne. Aubergine ziet er altijd zo vies uit als dat gemixt is, maar het is één van Lenne’s lievelingsgroenten.

IMG_2032

Gymnastiek in de eetstoel! Rek- en strekoefeningen.

IMG_2033

Kiekeboe-boekje lezen vandaag.

IMG_2036

’s Avonds is papa B. terug thuis om te eten en die heeft zin in frietjes, dus rijd ik nog naar het frietkot.

IMG_2037

Donderdag

Uitzonderlijk werk ik nog een dag van thuis. Normaal is er maar één dag telewerk voorzien, maar mijn wekker ging niet af, waardoor ik me serieus overslapen had en het bijna niet meer mogelijk was om nog op tijd in Brussel te geraken.

Na mijn werk doe ik boodschappen. De kar is goed gevuld en dat zagen we aan de rekening.

IMG_2041

Wok op het menu: kip, broccoli, champignons, sjalot, paprika en wat tomaat. Daar eten we gekookte rijst bij.

IMG_2042

Dessert voor vrijdagavond maken: panna cotta van yoghurt volgens het recept van Jeroen Meus.

IMG_2044

Vrijdag

Ik neem de lift op het werk naar beneden omdat ik bij de collega’s van mijn papa moet zijn in verband met zijn pensioenfeest.

IMG_2047

Pauze op het werk: appel schillen.

IMG_2048

In de trein naar huis eet ik een reep Milka-chocolade met Oreo. Ik had zo’n zin in zoet en kon er niet aan weerstaan.

IMG_2051

Al in Denderleeuw… Nog Erembodegem en dan zijn we in Aalst.

IMG_2054

De zon schijnt, dat doet deugd. Ik stap van de bushalte naar huis.

IMG_2055

Aan het koken… Wat een rommeltje maak ik er van… & meestal is papa B. diegene die alles achter mijn rug opruimt, maar hij is nog niet thuis. Ik ben namelijk vroeger gestopt op het werk omdat ik moest koken voor ons bezoek dat die avond kwam.

IMG_2056

Dit staat op het menu: penne al forno met gehaktballen, wederom van Meus. Trouwens een heel kindvriendelijk recept, echt een aanrader! Het zoontje van één van onze vrienden (hij is 2,5 jaar) at ook goed mee.

IMG_2057

Zaterdag

Euh, overslapen… We hadden Lenne gehoord om 8u, maar nadien niet meer, dus waren papa B. en ik nog in slaap gevallen en was het 9u15 als papa B. wakkerschoot en vroeg of het geen tijd was om Lenne uit bed te halen. Die was wakker en dus was het allereerst tijd voor pap (na een nieuwe pamper).

IMG_2058

Afwas van gisteren.

IMG_2059

Als ontbijt is het ananas, lekker! Aangezien we zo laat op waren, was het al te kort bij de middag om nog meer te eten dan wat fruit.

IMG_2060

Na het middageten ga ik naar het wassalon om onze carnavalkledij te wassen. Aangezien die vol glitters hangt, zie ik het niet zitten om dat in mijn wasmachine te stoppen thuis. Na het wassen, stop ik de kledij ook in de droger.

Spelen met Lenne.. Ik leg een stuk speelgoed verder weg zodat ze het moet gaan halen of maak een toren met haar stapelbekers waar ze dan naartoe moet tijgeren om hem om te duwen.

Lenne doet een dutje & ik werk aan deze ByPictures.

Nadien nog even samen in de zetel, maar het is al snel duidelijk: Lenne is moe en wil in bed. Ze wrijft altijd in haar ogen als ze moe is.

IMG_2076

Ik hang nog een wasje op het wasrek.

IMG_2080

De rest van de avond kijk ik tv en wacht ik tot wanneer papa B. terug is van de basketbalmatch. Hij vindt mij al slapend in de zetel.

Zondag

Ik sta alleen op met Lenne en laat papa B. nog even slapen. Eerste werk van de dag: een nieuwe luier! Lenne draait nu bij het verschonen altijd op haar buik en we moeten steeds zeggen dat dat niet mag.

IMG_2085

 

Samen genieten van het ontbijtpaket voor valentijn. Hier zie je de tafel voor we beginnen eten. Er was jammer genoeg iets misgelopen met de levering waardoor het pakket veel te laat aankwam en we het als middageten aten. De verrassing is dus wat in het water gevallen, maar het was alsnog gezellig om samen wat uitgebreider te ontbijten.

IMG_2087

Als Lenne in de namiddag even in bed ligt, zet ik Gelish op mijn nagels en zoekt papa B. op de pc naar een vakantiebestemming.

IMG_2088

Nadien gaan we bij mijn oma op bezoek & terug thuis aperitieven we met champagne en ons voorgerecht: scampi met rijke tomatensaus.

IMG_2089

Nadien maken we ons hoofdgerecht klaar en genieten we van een gezellige avond.

Dit was mijn week twee weken geleden. Sorry dat het niet gelukt is om deze ByPictures vroeger online te plaatsen. Deze week krijgen jullie er bijgevolg 2 te zien.

Herinner je je nog hoe de krokusvakantie er voor jou uitzag? Had je vakantie of niet?

Kirsten X
 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

