Valentijn met een baby

Vandaag = 14 februari = Valentijnsdag. You love it or you hate it.

Valentijn

Bron

Voor mij betekent Valentijnsdag niet dat we elkaar overdonderen met cadeaus, dat ik naar een bos rode rozen en een liefdesbrief verlang. Nee, integendeel. Valentijn is voor mij een dag waarop ik even stilsta bij wat ik heb, bij hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen met papa B. als partner en waarop we toch wel iets doen om het te vieren.

De voorbije 2 jaar vierden papa B. en ik valentijn altijd met een bevriend koppel. We gingen dan samen uit eten en naar de bioscoop. Dat was altijd heel gezellig, maar nu, met Lenne, kunnen we niet zomaar meer iets plannen zonder dat er een babysit geregeld wordt of dat Lenne bij de grootouders gaat.

We hebben het er even over gehad, maar we vonden het niet zo belangrijk om echt iets met ons twee te doen, als in: gaan eten op restaurant, dus vieren we valentijn dit jaar gewoon met Lenne erbij.

Hoe onze valentijn er dan uitziet?

Wel, voor ’s ochtends heb ik bij een basketbalploeg uit de buurt een ontbijtpakket besteld (sponsering!) waar papa B. niets vanaf weet. Toch een kleine verrassing dus! Lenne kan dan gewoon eerst haar papje drinken en nadien gaan wij lekker ontbijten. Intussen kan onze dochter spelen of bij ons aan tafel zitten in haar eetstoel.

’s Avonds gaan we thuis koken. We doen dat sowieso graag samen en intussen drinken we al een aperitief. Op het menu staan scampi met rijke tomatensaus (receptje van Pascale Naessens), gevolgd door struisvogelsteak met ratatouille en ‘Pommes Anna’. Tijdens het koken zit Lenne dan bij ons in haar wipper of als er maar één iemand echt aan het koken is, kan ze gewoon op de arm meekijken. Ze vindt het fascinerend om die dampen uit de kookpotten te zien komen, dus dat komt helemaal slim!

Wat we tussen het ontbijt en het avondeten gaan doen, is nog niet besproken. Het zal een ingeving van het moment worden waarschijnlijk.

Hoe vier jij Valentijnsdag?

Kirsten X

9 thoughts on “Valentijn met een baby

  1. Heel de ochtend (tot 11:30) lui op bed tv gekeken met Elaiza, zo ontbijten. Hopelijk gaat ze nog even een dutje doen. Daarna naar schoonzusje die haar verjaardag viert. Rten daar broodjes frikandel/kroket.
    Heel romantisch dus 😂

    Like

  2. Ah wel heel leuk om iets te organiseren. Wij hebben er dit jaar niet zo veel aan gedaan. Vaak maakte ik met mijn zoontje iets leuks, maar eigenlijk is dit er ook bij ingeschoten omdat hij ziek was.

    Like

Geef een reactie

