ByPictures #1

Aan de hand van de foto’s die ik de afgelopen week nam, vertel ik je hoe mijn week was…

Maandag

Een drukke dag op het werk, eentje die voorbij was vooraleer ik het goed en wel besefte. Na het werk neem ik de trein naar Aalst en daar wacht ik op de bus.

IMG_1704

Thuis geef ik fruitpap aan Lenne.

IMG_1705

’s Avonds eten we croque-bolognaise. Snel en makkelijk, maar toch kan mij dit smaken.

IMG_1708

Dutje in het park.

IMG_1709

Dinsdag

Dinsdagavond maakte ik dit Fila-logo op mijn tennispolo. We gaan dit jaar als Björn Borg naar carnaval, dus moet de outfit retro gemaakt worden. De anderen hebben allemaal dure spullen besteld als outfit voor carnaval, maar ik pimp de mijne zelf met flexfolie.

IMG_1710

Nadien zit ik nog gezellig met Lenne in de zetel. Papa B. heeft op dinsdagavond baskettraining, dus die is niet thuis. Lenne heeft moeite met in slaap vallen in haar park, dus slaapt ze bij mij in de zetel.

IMG_1711

Als Lenne in bed ligt, kijk ik nog wat naar Sturm der LieBe, de serie die ik beginnen volgen ben tijdens mijn zwangerschapsverlof en nog altijd volg. Ik neem de afleveringen zelfs allemaal op, zodat ik er geen enkele mis. Tijdens het kijken val ik in slaap en papa B. maakt me wakker als hij thuiskomt.

IMG_1717

Woensdag

Ik volgde opleiding, de opleiding was vroeger gedaan als verwacht, dus ik dacht thuis nog wat verder te werken. De NMBS dacht er klaarblijkelijk anders over, want in eerste instantie had de trein vertraging (daar kan ik mee leven), maar wat veel erger was: hij stopte niet in Aalst en reed rechtstreeks door naar Gent-Sint-Pieters. Waarschijnlijk moet er iets afgeroepen zijn in Denderleeuw, maar ik had het niet gehoord. Ik strandde dus in Gent, moest daar de trein terugnemen naar Aalst (en deze had ook terug vertraging). Ik Gent ging ik een papier halen van “verloren reiziger”.

IMG_1718

Eindelijk in Aalst. Veel later dan voorzien. Niet meer gewerkt dus.

IMG_1719

Papa B. kookte: papardelle met scampi en tomatenroomsaus. Lekker!

IMG_1721

Lenne speelde nog wat, zittend op haar poep. Papa B. en ik keken toe. We vinden het allebei geweldig om Lenne bezig te zien.

Donderdag

Op donderdag werk ik van thuis uit en start ik de dag met thee.

Aan het werk.

IMG_1731

Lenne speelt even in haar park terwijl ik pap maak. In de flessenwarmer. Het glas van onze combi-oven is volledig gebarsten, dus moet ik even overschakelen op de flessenwarmer om het water voor Lenne haar pap op te warmen.

IMG_1734

Spelen! Ik kan perfect werken met Lenne bij mij. Ze is zo rustig en kan haar goed alleen bezighouden. Toch is het uitzonderlijk dat ik thuiswerk met haar erbij, zonder hulp. Normaal wordt mijn oma ingeschakeld om mij wat te helpen als ik thuiswerk.

IMG_1736

Worteltjes snijden. Vandaag staat dit op het menu met gehaktballetjes.

Ik maak boterhammen om vrijdag mee te nemen naar het werk. Papa B. zijn stapeltje zie je links, wat groter dan het mijne zoals je ziet.

IMG_1740

Om 21u50 begin ik nog aan de strijk. Ik wil namelijk een bepaald kleedje de dag erna aantrekken, dus moet het nog gestreken worden. Ik strijk nog tot 22u35.

IMG_1741

Eindelijk met mijn voeten omhoog in de zetel. Niet veel later kruip ik in bed. Papa B. is nog niet thuis, hij traint ook op donderdagavond.

IMG_1743

Vrijdag

Geen enkele foto. Nul. En dat ondanks het feit dat het een heel drukke dag was. Op het werk gaf ik opleiding, nadien ging ik shoppen in Brussel, ging naar de nieuwjaarsreceptie op het werk bij papa B., luisterde daar naar een toespraak van minister Geens, nadien gingen we samen bij mijn ouders, want mijn mama verjaarde en aten we daar varkenshaasje met kroketten. Zoals je kan lezen, genoeg om foto’s van te maken, maar op de één of andere manier is het mij totaal ontglipt.

Zaterdag

Yes, weekend! Uitslapen! Aangezien Lenne ook een slaapkop is, kunnen papa B. en ik in het weekend uitslapen. Wij waren om 08u40 wakker en Lenne om 9u.

Na het verschonen speelt Lenne in haar park in pyjama.

IMG_1747

Ik zet koffie, mmm!

IMG_1748

Tijd voor pap!

IMG_1749

Papa B. en ik ontbijten. Aangezien het brood op was (er was enkel nog genoeg voor papa B.), maakte ik havermoutwafels met appelstukjes voor mezelf.

IMG_1750

We gaan met z’n drie naar de supermarkt. Lenne zit voor het eerst in het stoeltje in de kar. Ze vindt het heerlijk! Papa B. waakt erover dat ze niet omvalt, terwijl ik wat we nodig hebben uit de rekken haal. Deze foto maakte ik tijdens het aanschuiven aan de kassa.

IMG_1751

In de namiddag ligt Lenne in bed en ga ik nog even winkelen in Aalst. Papa B. blijft thuis bij onze dochter. Eigenlijk was ik op zoek naar truien voor mezelf, maar ik kwam met allerlei kledij voor Lenne naar huis (shoplog volgt!).

IMG_1758

Frietjes in de Actifry. We eten dit met rauwkost en huisbereide steak-tartaar.

IMG_1759

’s Avonds heeft papa B. basketmatch. Ik lees Lenne voor uit het boek “Uil gaat op vakantie”.

IMG_1760

Daarna speelt Lenne op haar speelmat. Ze kan echt goed alleen spelen nu.

IMG_1765

Ik schrijf en lees wat blogs.

IMG_1767

Na haar pap leg ik Lenne in bed en ze valt vrijwel onmiddellijk slaap.

IMG_1783

Ik kijk nog wat tv. Het is weer eens “The Lake House”. Hoewel ik de film al vanbuiten ken, vind ik het niet erg om er nog eens naar te kijken. Als je van romantische films houdt, dit vind ik een aanrader!

IMG_1788

Zondag

Opstaan en pap drinken na een nieuwe pamper. Op 5 minuten was de fles helemaal leeg.

IMG_1780

Ik was papflessen uit & steriliseer ze.

Nadien vouw ik was op.

IMG_1795

Bad-tijd! Spelen met walvis en temperatuur-eend.

IMG_1803

Wij ontbijten & lunchen in één keer. Het was al veel te laat om eerst te ontbijten en dan een uur nadien middageten te eten.

IMG_1804

Ik kijk even iets na op de website van Selor, het selectiebureau van de overheid. Ik heb me namelijk ingeschreven voor een bevorderingsexamen.

IMG_1805

Nadien lees ik in de brochure van Kind&Gezin over wanneer en hoe brood introduceren & ik drink thee met een suikervrij koekje.

Lenne speelt in haar park met haar Discovery Fun Centre van Kiddieland.

IMG_1810

Vervolgens vertrekken we naar de volleybalmatch van een vriendin. Lenne kijkt vanop tafel naar de volleybal en speelt met haar stapelbekers. Daar is ze nu echt dol op!

Terug thuis maak ik nog wraps klaar, daarna ploffen we in de zetel en spelen we wat met Lenne. Ze begint stilaan flink op haar voeten te staan ook. Na het spelen zit Lenne nog even bij ons in de zetel, drinkt pap en is het tijd voor haar om te gaan slapen. Ook ik doe al een dut in de zetel en kruip samen met papa B. onder de wol als hij ook gaat slapen.

Hoe was jouw week?

Kirsten X

 

 

One thought on “ByPictures #1

Geef een reactie

