Plog vrijdag 8 januari 2016

Ik laat je vandaag zien hoe mijn dag gisteren verlopen is. Lees je mee?

05u50 is het als mijn wekker afloopt en ik me naar de badkamer begeef, nadat ik de deur van Lenne haar kamer dichtgedaan heb, zodat ze nog even verder kan slapen. Ik was me aan de lavabo, een douche nam ik de avond ervoor na het sporten. Ik laat ook alvast de stijltang opwarmen om mijn haar te stijlen. Niet dat ik krullen heb die ik wil wegwerken, maar ik heb donderdagavond niets aan mijn haar gedaan na het wassen, waardoor de onderste punten zowat alle kanten uitstaan. Daarom even kort stijlen, zodat het min of meer in model valt.

img_1527

img_1528

Als ik klaar ben, ga ik naar beneden om ons ontbijt en lunch klaar te nemen en stop ik alles wat we nodig hebben in onze tassen voor het werk. Ook Lenne haar verzorgingstas maak ik verder klaar: poeder voor pap, groenten en vlees, flesjes, … Het meeste heb ik er de avond ervoor reeds ingestopt, zoals kledij en dergelijke.

IMG_1529

IMG_1530

Papa B. maakt elke ochtend Lenne wakker nadat hij gewassen is en rond half 7 vertrekken we allemaal samen. Eerst zetten we Lenne af bij moeke en vake en nadien rijden we verder naar het station om de trein te nemen naar het werk.

Op de trein! Ik begin net in een nieuw boek: De gele ogen van de krokodillen. In de trein vind ik het leuk om iets om handen te hebben en lezen werkt voor mij ontspannend.

IMG_1531

img_1532

Aangekomen in Brussel-Noord. De trappen af en het gebouw dat je hier ziet, daar werk ik. Eenmaal de lift naar de 17de verdieping genomen, is het tijd om aan het werk te gaan.

img_1533

img_1534
De voormiddag breng ik door op bureau en is ontzettend druk, maar ’s middags moet ik het openbaar vervoer nemen om les te gaan geven. Ik neem eerst de tram en vervolgens de metro.

IMG_1535

img_1536

img_1537

Lunchen met boterhammen en mandarijnen, zet ik het materiaal klaar voor mijn les en bekijk ik nog even wat ik allemaal moet geven. Ik geef vandaag “Vergaderen in het Nederlands” voor Franstalige collega’s. Ook begin ik nog aan mijn to-do lijst voor het werk.

img_1538

img_1540-1

img_1541-1

img_1542-1

Pauze in de les, mijn cursisten zijn naar beneden voor een kop koffie, maar ik blijf in het lokaal.

img_1543
Na de les ruim ik op en maak ik me klaar om te vertrekken. Ik ga naar Brussel-Centraal om de trein te nemen, maar ga nog even de Carrefour binnen om iets van fruit te kopen. Bij Leonidas staan er lekkere macarons, maar ik weersta eraan om er geen te kopen.

img_1547

img_1548

img_1549
Op de trein eet ik mijn ananas op (met een lepel, want ik had geen vork bij – niet erg handig!) en in tussentijd lees ik wat blogs.

img_1552

img_1553

Mijn mama komt mij halen aan het station, want we hebben afgesproken om samen naar Trade Mart te gaan in Brussel (solden = shoppen!), dichtbij het Atomium. Papa B. had personeelsfeest op het werk en Lenne blijft intussen bij vake. Na het winkelen drink ik iets met mama terwijl we op papa B. wachten. Ik bestel een rozenbottelthee.

img_1554

img_1555

IMG_1556

Als we uiteindelijk Lenne terugzien is het ongeveer 20u30, wat heel laat en uitzonderlijk is. Ik heb haar gisteren echt niet veel gezien en vind dat altijd spijtig. Wij eten snel spaghetti bij mijn ouders en Lenne doet daar nog een dut in het park. Nadien vertrekken we naar huis. Eenmaal thuis is het alweer tijd om Lenne haar laatste pap te geven en in haar bed te leggen.

img_1565

img_1579

img_1582

img_1583
Nadien kruip ik met papa B. in de zetel om nog wat tv te kijken, maar val al snel in slaap… Op vrijdag heb ik dat echt altijd, dan slaap ik altijd in de zetel ’s avonds. Als papa B. besluit om ook te gaan slapen, maakt hij mij wakker, zodat we samen in bed kunnen kruipen.

Hoe zag jouw dag er gisteren uit?

Kirsten X

One thought on “Plog vrijdag 8 januari 2016

  1. Wat heb je toch een leuk kindje, Kirsten! Mijn dag zag er heel relaxed uit. School, maar thuis veel computeren en schrijven voor mijn website. :-)
    Heb jij ook iets met macarons? (Ik kan er nu geen een meer zien, gezien het feit ik net taart heb gegeten…), maar macarons vind ik heerlijk! ♡

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

