Lenne is vandaag 6 maand oud

Ik kan het bijna niet geloven, Lenne is vandaag al 6 maand oud, maakt al 6 maand deel uit van ons gezinnetje, is al 6 maand de dochter van papa B. en mezelf. Ik kan niet geloven hoe snel het gaat, hoe snel de dagen – weken – maanden voorbijgevlogen zijn. Cliché, ik weet het, maar toch is het zo. Het is zo gek dat ik nu voor het eerst haar leeftijd kan aanduiden met het begrip ‘jaar’: Lenne is een half jaar oud. Zo raar.

Lenne is al 16,5 cm groter dan bij haar geboorte, weegt al 3,210 kg meer. Ik herinner het mij nog goed hoe veel hoe weinig plaats ze innam in haar park en hoe veel ze nu inneemt. Hoe klein haar rompertjes en kleertjes waren in het begin en hoe groot ze nu al zijn. Hoe weinig ze in het begin reageerde en hoe veel ze dat nu al doet. Wat ook echt wel verwonderlijk is, is zien hoe snel ze geëvolueerd is, hoeveel ze al kan en geleerd heeft op die korte tijd. Ik verbaas me er nog elke dag over.

P1040933

P1040934

Mensen zeggen vaak: Geniet er maar van, want ze zijn zo snel groot. In het begin dacht ik dat dat allemaal wel zou meevallen, maar nu ik het zelf meemaak, besef ik pas echt dat het waar is. Ze zijn inderdaad snel groot. & ook al kan je Lenne nu nog geen groot meisje noemen, toch is ze in mijn ogen al groot, omdat ze een half jaar geleden nog zo klein en kwetsbaar was. Nu is Lenne een écht mini-mensje. Eentje met af en toe al eens een eigen willetje, eentje dat kan kiezen met welk stuk speelgoed ze op dat moment wil spelen en het dan ook weet te grijpen, eentje dat naar je lacht als je onnozel tegen haar doet.

Ik besef maar al te goed dat Lenne alleen maar zal blijven evolueren en groter worden, maar toch. Het doet toch iets als mama als je daar even stil bij staat hoe het allemaal verlopen is, de afgelopen 6 maand. & ik weet het, Lenne is een droombaby op vlak van slapen, goedgezind zijn en dergelijke. Daar hebben we alvast heel erg veel geluk mee gehad. Ik kan mij niet voorstellen hoe het is om nog steeds gebroken nachten te hebben of om een baby te hebben die veel weent. Maar hé, het is niet zo dat we geen kind hebben, er komt heus wel veel bij kijken en ons leven is ook wel veranderd sinds Lenne er is, maar het feit dat het een gemakkelijke baby is, maakt het dat je heel wat meer relaxed bent als ouder.

Ik wil alleen nog zeggen dat ik het nog steeds zalig vind om mama te zijn, om mijn kleine prottemie te knuffelen en te zien lachen, om haar in bad te zetten en te verzorgen, om haar papje te laten drinken, om haar groentenpap of fruitpap te geven, om haar gewoon graag te zien. Punt.

Kirsten X

 

One thought on “Lenne is vandaag 6 maand oud

Geef een reactie

