Suikerbonen enzo 

Bij een geboorte horen suikerbonen en/of andere varianten die je kan meegeven aan je bezoek. Ik laat je vandaag zien wat wij hadden om aan het bezoek mee te geven als aandenken.
Hier kon je alvast het geboortekaartje van Lenne bekijken. Ik kan je alvast verklappen dat de vormgeving van het suiker in dezelfde lijn is dan het geboortekaartje. Heb ik je benieuwd gemaakt? Lees dan snel verder…

Suikerbonen zijn vrij klassiek, maar om het dan helemaal weg te laten, nee, dat zagen we ook niet echt zitten. Veel mensen kiezen alsnog voor het klassieke, vandaar dat we die ook graag wouden aanbieden. Onze suikerbonen werden in een vierkant schuifdoosje verpakt, waarbij het stuk dat rond de bodem schoof, dezelfde vormgeving had als ons geboortekaartje. Om een extra rode touch aan te brengen, bevestigde ik er nog rode koortjes aan.

De kleur van de suikerbonen zelf paste ook erg goed bij het ontwerp. We kozen voor rode en zandkleurige suikerbonen & deden er nog witte smarties bij. Omdat ik zelf een hekel heb aan van die doosjes suikerbonen waar dan maar een stuk of 6 bonen inzitten, besloten we ons doosje goed te vullen: het werden per doosje 8 rode en 8 zandkleurige bonen en daarover goten we nog wat smarties.

 

P1040915

P1040917
Onze tweede keuze was heel snel gemaakt: gin is dé trend van het moment & was dus perfect om in flesjes te gieten als presentje. Aangezien Lenne net voor de zomer geboren is, was het ook de ideale moment, want gin-tonic is de perfecte aperitief op een zomerse dag! Onze flesjes bestelden we bij Flessenland en als gin kozen we voor een plaatselijke gin uit het Aalsterse, eentje van VdS. De rode touch werd een koordje rond de hals van het flesje. We lieten stickers drukken om erop te kleven: lekker makkelijk!

P1040913
De derde keuze daarentegen heeft heel wat langer geduurd. Ik was overtuigd dat het een zeeppompje ging worden, maar als we het dan beter bekeken, paste een zeeppompje niet bij ons vrij strakke ontwerp, dus gingen we op zoek naar iets anders.

Uiteindelijk kozen we voor metalen blikjes waar we ‘poepegatjes‘ instopten. De rode kleur van de poepegatjes paste erg goed bij ons kleurenpalet, dus waren we ook hiermee erg opgezet. Om de metalen blikjes aan te kleden, lieten we wikkels maken, opnieuw in dezelfde lijn. Die moesten we dan gewoon rond de blikjes rollen en vastkleven.

P1040911

P1040912

Voor wie niet weet wat ‘poepegatjes’ zijn, het zijn die rode snoepjes met zo’n sneetje in, precies zoals een poep:

untitled

Bron

Voor de kids hebben we snoepzakken gemaakt en daar een labeltje, zoals de stickers op het ginflesje, aangehangen. We gebruikten ook hiervoor het rode touw. Omdat snoepzakjes nu niet echt zo speciaal zijn, heb ik hier geen foto van genomen.

Hieronder zie je onze presentjes nog eens allemaal op een rijtje. Als ik het trio op Lenne haar kamertje zie staan, ben ik nog steeds heel erg blij met onze keuze.

P1040910

Hoe zagen jouw suikerbonen eruit? Koos je enkel voor suikerbonen of had je ook andere dingen? Wat vind je van onze suikerbonen enzo?

Kirsten X

4 thoughts on “Suikerbonen enzo 

  1. Wat leuk, zo’n suikerbonen! Weet je dat ik hier nog nooit van heb gehoord? Ik wist wel dat beschuit met muisjes bestond, maar suikerbonen…?
    Heb ik weer wat geleerd. Vind het wel een super leuk design wat op het doosje met suikerbonen staat: past echt bij je site design eigenlijk, haha. :-)

    Like

  2. Pingback: 10 things I love(d) about being pregnant |

Geef een reactie

