Wat als… je een pamper wil uitsparen

Je krijgt telefoon op je werk van je mama (moeke van Lenne) en krijgt dan dit verhaal te horen:

Lenne had kaka gedaan, maar ze moest nog in bad.
Ik kuiste haar poep af en nam haar in haar blote poep mee naar boven, want ik dacht: ze moet toch in bad, dan moet ik haar nu geen pamper aandoen.


Ineens vroeg vake (mijn papa): “Wat is dat daar op de grond?”
Bleek dat Lenne op de grond had geplast.
Alleen was niet enkel de grond nat, maar ook mijn pull.
En ik wou nu eens een pamper uitsparen.

Ja moeke, dat was niet zo’n goed idee… In het vervolg geen pamper meer proberen uitsparen, want baby’s kunnen nu eenmaal op elk moment beginnen plassen… en soms is het ook iets anders dan plassen, dus opletten is de boodschap!

Als ik bedenk hoe vaak ik al een pamper uitgedaan heb, bezig was om een andere open te vouwen en onder Lenne haar poep te leggen en nog net die fractie van een seconde te laat was… Die waskussenhoezen verdwijnen vaak in de wasmachine op die manier. Nu vouw ik de nieuwe pamper open alvorens de oude bij Lenne open te doen en laat ik de oude er nog onder liggen terwijl ik haar poep aan het afkuisen ben. Dan snel dicht en vlugvlug de nieuwe eronder. Ook leg ik op voorhand reeds een doekje met reinigingsmelk klaar, zodat ik dit niet meer moet doen als ik Lenne haar pamper al opengedaan heb. Sinds ik deze manier toepas, is het aantal plasjes op het waskussen aanzienlijk verminderd :]

Heb jij ook een bepaald ‘ritueel’ voor het verschonen van luiers?

Kirsten X

2 thoughts on “Wat als… je een pamper wil uitsparen

Geef een reactie

