De eerste bijtring

Lenne stopt voor het moment alles in haar mondje. Wat ze kan aanraken en optillen, gaat haar mond in.

Ik heb nog niet zoveel geschreven over Lenne’s ontwikkeling, maar de laatste weken is het ongecontroleerd grabbelen steeds meer een gecontroleerde beweging geworden. Erg leuk om te zien hoe alles verfijnder wordt.

Toen ik gisteren bij Paradisio in Hofstade onderstaande leuke bijtring zag liggen voor maar €4,95 nam ik hem mee. Ik had wel al bijtringen liggen, maar deze zag er mij echt leuk uit en een stuk minder zwaar.

P1040483

De bijtring is van het merk B Kids en mag gebruikt worden vanaf 0 maand. Dit is eentje dat je vroeg aan je kindje kan geven, want op de meeste staat 3m+ of 4m+. Naast een bijtring is het ook een rammelaar, een leuk 2-in-1 speeltje dus. Naast BPA-vrij is deze bijtring ook verfvrij en goedgekeurd op vlak van veiligheid.

P1040484

P1040486

Op de achterkant van de verpakking staat dat je bijtringen niet mag steriliseren in de magnetron, vaatwasser of kokend water. Je moet de bijtring gewoon schoonmaken met warm water en enkel het oppervlak.

Deze instructies heb ik gevolgd en met een schone doek en warm water heb ik de bijtring afgewassen.

Daarna kon ik hem aan Lenne geven om mee te spelen. Dankzij de fijne siliconen handvaten kan ze haar vingertjes er makkelijk omheen doen en omdat hij enorm licht is qua gewicht kan ze hem goed bewegen.

P1040489

Omwille van de vele kleurtjes is hij enorm aantrekkelijk voor baby’s. Lenne kan er ook heerlijk mee rammelen en al snel bracht ze de bijtring naar haar mond. Omdat hij zo licht is, kan het ook geen kwaad als ze hem eens op haar hoofd laat vallen. Lenne is alvast heel erg tevreden met haar nieuwe speeltje. Ik geloof dat ze er veel plezier zal aan beleven!

P1040490

P1040492

PS: Lenne zat hier nog in haar rompertje, ik had haar nog geen shirt aangedaan =]

Heeft jouw kindje een favoriete bijtring?

Kirsten X

Geef een reactie

