Een sprong in het duister

Voor mij was het moederschap een sprong in het duister.

Ik wist dat ik een kindje wou, maar daar hield het op. Mij zou je tot voor Lenne er was niet moeten vragen hebben hoe je een luier moet verschonen, hoe je een kindje moet wassen, hoe je een kindje moet troosten, … en ik kan zo maar verder gaan.

Veel toekomstige mama’s maken volgens mij hetzelfde mee. Die kinderwens is er en al dan niet samen met je partner besluit je om voor een kindje te gaan. Wanneer je dan effectief zwanger bent, raak je even in paniek, want stel dat jij diegene bent die niet in de wieg gelegd is om een goede mama te zijn…

Geloof mij als ik zeg dat ik dat ook gedacht heb. Ik ging wel een mama zijn voor mijn kindje, maar of ik dat goed ging doen, daar was ik niet van overtuigd. 

Gelukkig is mijn kijk hierop al compleet veranderd. Die sprong in het duister, daar kan ik niet meer over spreken. Intussen is het al dag in plaats van nacht. Ik heb op die 3 maand en een beetje al enorm veel geleerd. En ja, natuurlijk twijfel ik soms nog aan mezelf, maar ik weet dat ik mijn uiterste best doe om een goede mama te zijn voor Lenne. En volgens mij ben ik dat ook.

Was het moederschap voor jou ook een sprong in het duister of denk je dat je ook dat gevoel zal hebben als je in verwachting bent van een kindje?

Kirsten X 

2 thoughts on “Een sprong in het duister

  1. Ik ben nu 20 weken zwanger, en onze zwangerschap kwam heel onverwachts (niet minder welkom, maar ik en mijn vriend zijn nog maar enkele maanden gaan samenwonen, hadden net trouwplannen gemaakt,…). Ik kan eerlijk zeggen dat ik soms echt wel paniekaanvalletjes krijg als ik denk dat er binnen 4 maanden een ukkie zal zijn. Zoals je beschrijft, zal ik een goede mama zijn is er zeker 1 van. Ik heb heel veel geluk met mijn mama rond me heen ( we werken op hetzelfde bedrijf, zien of horen elkaar elke dag), zonder haar zou ik helemaal paniek uitslaan. Ik blijf je zeker volgen! Want momenteel zijn alle tips welkom! :)

    Like

    • Eerst en vooral een dikke proficiat met je zwangerschap! Als je om je heen mensen hebt op wie je kan rekenen, kan dat inderdaad al een heel verschil maken…
      Bij mij moest het moederschap groeien, niet bij iedereen is dat het geval. Voor hetzelfde geld ben jij van in het begin een geboren moeder. Het kan ook zijn dat je wat moet zoeken, zoals ik…
      Geniet vooral nog eerst van je zwangerschap & nadien van je kindje!
      Kirsten X

      Like

Geef een reactie

