Het geboortekaartje van Lenne

De zoektocht naar hét perfecte geboortekaartje begon goed: ik bekeek alle boeken en duidde mijn favorieten aan. Daarna bekeek papa B. mijn favorieten en haalde er zijn favoriet uit. Gelukkig was dat ook het kaartje dat ik in gedachten had. So far, so good.

Toen ik begon te vragen naar de kwaliteit van de bijpassende doosjes voor suikerbonen, ging de bal aan het rollen.. We wilden ons suiker namelijk graag zelf vullen en nu bleken de doosjes toch niet van zo’n degelijke kwaliteit te zijn. Het risico lopen dat er heel wat inscheurden, wou ik niet..

We moesten dus op zoek naar een andere oplossing & die vonden we! Bij Mila in Wieze ontwerpen ze zelf geboortekaartjes en bijpassende doosjes voor suikerbonen.. We moesten enkel ons idee doorgeven en zouden dan een ontwerp doorgestuurd krijgen. Het ontwerp was meteen een schot in de roos! Na enkele aanpassingen hadden we ons definitieve geboortekaartje, een persoonlijk ontwerp.

Ik kan je dan ook met trots het geboortekaartje van Lenne tonen, eentje waar ik nog altijd met veel plezier kan naar kijken omdat ik weet dat het naar ons ‘gedacht’ ontworpen is.

P1040475

We kozen voor een houtstructuur als achtergrond van het geboortekaartje met daarop een hart met een pijl door & Lenne haar naam in. Het idee was dat het hart gekerfd leek in het hout.

De binnenzijde van het kaartje ziet er zo uit:

P104048b1

De bovenkant bevat een “approved”-stempel met daarbij Lenne’s geboortedatum, het uur waarop ze geboren is, hoeveel ze woog en hoe groot ze was. Daaronder stond nogmaals het hart zoals op de voorkant. Onder het hart staat dit tekstje, geïnspireerd door Winnie the Pooh:

pooh

Bron

De onderkant van het geboortekaartje bevat wat meer gegevens in verband met bezoekjes brengen, wie Lenne haar meters zijn [ze heeft 2 meters] en waar onze geboortelijst ligt (adres, telefoonnummer en pamperrekening heb ik vakkundig weggewerkt).

Wat vinden jullie van Lenne haar geboortekaartje?

Kirsten X

3 thoughts on “Het geboortekaartje van Lenne

  1. Pingback: Suikerbonen enzo  | My Mummy Tale

  2. Hey Kirsten, ik vind het ontwerp echt superleuk! Ben zelf niet zo creatief aangelegd, maar uiteindelijk ook goed geslaagd voor een leuk kaartje bij liefleukeneigen.nl. Het is altijd moeilijk om een geschikt kaartje te vinden, maar uiteindelijk was ik heel blij met het resultaat. En, zo te lezen, jij ook! Ik wens jullie heel veel geluk samen!

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: 10 things I love(d) about being pregnant |

Geef een reactie

